بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:هدف اصلی این طرح مقابله با دلالان بازار مسکن بود، اما این طرح مشخص نبود که چگونه و با چه مکانیزمی می‌خواهد دلالان را شناسایی کند.
کد خبر : ۱۸۶۲۸۴

به گزارش بورس نیوز، حسن خسته‌بند درباره طرح مالیات بر عایدی مسکن، گفت: اعضای کمیسیون به علت وجود برخی ابهامات در طرح مذکور با این طرح مخالفت کردند، هدف اصلی این طرح مقابله با دلالان بازار مسکن بود، اما این طرح مشخص نبود که چگونه و با چه مکانیزمی می‌خواهد دلالان را شناسایی کند.

نماینده مردم بندر انزلی در خانه ملت ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی تعداد کم و محدودی دلال در عرصه بازار مسکن فعالیت می‌کنند و نمی‌توان با اینگونه گزارش‌ها و اطلاعات، به مسئله‌ای مانند بازار مسکن ورود کرد، امروز شرایط بازار مسکن بسیار سخت است، از این رو باید تمهیدات حمایتی از این بخش اندیشیده شود.

خسته‌بند درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر اینکه کنترل دلالان بازار مسکن و اعمال سیاست‌های مالیاتی موجب درآمد 6 هزار میلیارد تومانی برای وزارت راه و شهرسازی می‌شود، گفت: این آمارها باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نمی‌توان با تکیه بر این گونه آمارها، تصمیم‌گیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بر اساس برنامه‌های توسعه ای کشور، سالانه حدود 800 هزار واحد مسکونی در کشور باید ساخته شود، حال به نظر من نباید به سمت و سویی برویم، که سرمایه‌ها از این بازار خارج شود.

وی گفت: امروز بازار مسکن نیازمند جذب هر چه بیشتر اعتبارات و سرمایه‌ها برای ساخت مسکن و متعادل کردن قیمت‌ها این حوزه است، از این رو به طور حتم اعمال سیاست‌های اشتباه و غیرکارشناسی می‌تواند شرایط این بازار را بیش از پیش بدتر کند.

خسته‌بند ادامه داد: امروز کشور با معضل بیکاری روبه رو است، حال محدود کردن بازار مسکن و اعمال سیاست‌های مالیاتی بدون برنامه ریزی کارشناسی، اشتغال موجود در این حوزه را با تهدید مواجه می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی با بررسی دقیق و کارشناسی می‌توانند به راحتی دلالان و سوداگران را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر