بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن گفت: افزایش نقش بازار سرمایه در تامین مالی ضروری است و به نظر می رسد که ظرفیت فراوانی برای این کار وجود دارد.
کد خبر : ۱۸۶۷۱۳

به گزارش بورس نیوز، محمودرضا خواجه نصیری، با بیان اینکه سیستم‌های تامین مالی بانک‌ها جواب نداده است و بانک‌ها به جایگاهی رسیده اند که تداوم تامین برای آنها امکان پذیر نیست، اظهار کرد: روش‌های تخصیصی که در گذشته در اقتصاد ما چه در ساختار دولتی و چه بخش خصوصی وجود داشته همواره با اما و اگر و مشکلات متعدد همراه بوده است.

وی ادامه داد: برای عبور از این شرایط، افزایش نقش بازار سرمایه در تامین مالی ضروری است و به نظر می رسد که ظرفیت فراوانی برای این کار وجود دارد.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن افزود: به عبارتی تقاضا و عرضه پول در بازار سرمایه بسیار زیاد است یعنی متقاضیانی که حاضرند اوراق بهادار و ساختارهای تامین مالی را از بازار سرمایه کسب کنند و آنها را مبنا قرار دهند.

این فعال بازار سرمایه در واکنش به اینکه اقتصاد کشور بانک‌محور است، گفت: شاید پیش از این اقبال به سمت بانک‌ها بود، اما این رویه تغییر یافته و هم اکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ متقاضی تامین مالی از طریق بازار سرمایه شده‌اند و اگر در شرایط فعلی اراده قوی، سیاست‌گذاری منطقی، برنامه‌ریزی هماهنگ، کاهش دست‌اندازها، تسهیل فرایندها و بهبود ارتباطات وجود داشته باشد به سرعت می توانیم در این مسئله ارتقا پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: رشد نقدینگی در کشور بسیار زیاد است و این نقدینگی نیاز به پایگاهی مطمئن برای سرمایه‌گذاری دارد.

تامین مالی ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای بخش خصوصی و ظرفیت سه برابری این رقم برای تامین مالی دولتی به زعم خواجه‌نصیری هدفی کاملا دستیافتنی در بازار سرمایه است که مستلزم بسترسازی مناسب از سوی متولیان بازار است و سیاستگذاران کلان بانک مرکزی، سازمان بورس و وزارتخانه‌های مرتبط با صنایع باید تنها نقطه اتصال این دو بخش را پیدا کنند.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن برای تحقق این مهم تاکید کرد: راهکار قابل اجرا در ابتدا ایجاد یک ستاد اجرایی و یک کمیته برنامه‌ریزی برای رفع موانع، با اهداف مشخص و حل موانع تامین مالی و تسهیل آن است؛ نکته اساسی که وجود دارد این است که در این مسیر وزارت امور اقتصادی و دارایی باید حمایت لازم را انجام داده و بانک مرکزی به عنوان نهاد همکار، در کنار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار بگیرد و ضمن تعامل با شورای هماهنگی اقتصاد، هدف‌گذاری نهایی انجام شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:

درک آثار قاچاق در زندگی مردم

با بررسی های صورت گرفته انتظار می رود؛

گزارش‌های مطلوب ۹ ماهه شرکت‌های دلاری

ارسال نظر