بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت افزایش 188 تنی فروش انواع عصاره و کنستانتره را داشته که از اصلی‌ترین دلایل افزایش درآمدها و سود خالص آن، به شمار می‌آید.
کد خبر : ۱۸۶۷۷۲

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از روند سریع افزایش نرخ انواع کالاها در سال جاری، افزایش قیمت انواع کنسانتره و عصاره میوه موجب افزایش سودآوری و فروش شرکت شهد ایران در 9 ماهه ابتدایی سال مالی 1397 گردیده است.

بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت افزایش 188 تنی فروش انواع عصاره سیب و میوه در کنار رشد خیره‌کننده قیمت فروش کنستانتره سیب، از اصلی‌ترین دلایل افزایش درآمدها و سود خالص این شرکت هستند.

افزایش سودآوری « غشهد» در سایه افزایش نرخ و میزان تولید در 9 ماهه ابتدایی سال:

اگر چه در عملکرد 9 ماهه شهد ایران شاهد کاهش در حدود 50 درصدی تولید کنستانتره سیب در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال قبل هستیم، اما رشد 204 درصدی قیمت کنسانتره سیب از 24 میلیون ریال به ازای هر تن به 84 میلیون ریال، نه تنها موجب پوشش مبلغی فروش سال گذشته این محصول گردیده بلکه رشدی 58 درصدی را نیز به ثبت رسانده است.

از جمله عوامل قابل توجه در عملکرد 9 ماهه این شرکت می‌توان به افزایش حجم فروش محصولات شرکت با توجه به فرصت به وجود آمده از نظر رشد قیمت‌ها اشاره کرد که این موضوع منجر به تولید محسوس عصاره سیب و میوه در این مدت گردیده است.

سودآوری «غشهد» در عملکرد 9 ماهه این شرکت در حالی اتفاق افتاده که حجم بالای زیان‌انباشته به دلیل عملکرد سال‌های گذشته، به نظر اصلی‌ترین مانع تقسیم سود و بهبود سریع ساختارهای مالی شرکت است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر