بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
بررسی سودسازی این سیمان‌ساز از محل تبدیل بدهی ارزی به ریالی؛

افت 80درصدی سودناخالص/ زیان انباشته تا شهریور 577ریال به ازای هر سهم رسید

عملکرد عملیاتی شرکت افت سنگینی را نسبت به سال گذشته داشته است، به طوری که سود ناخالص شرکت در سال مالی منتهی به پایان شهریور 1397 به 32.7 میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۱۸۶۶۲۱

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سیمان لار سبزوار در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری، موفق به کسب سود خالص 197 میلیارد و 489 میلیون ریالی شده است که معادل 329 ریال به ازای هر سهم است.

دلیل اصلی تغییر عملکرد مالی شرکت که نسبت به سال قبل از زیان خالص 121 میلیارد ریالی به سود خالص 197 میلیارد ریالی رسیده است، سود شناسایی شده 329 میلیارد ریالی از محل تسعیر ارز است. سود تسعیر بابت تبدیل بدهی‌های ارزی شرکت در سال گذشته به بدهی‌های ریالی است.

با این حال، عملکرد عملیاتی شرکت افت سنگینی را نسبت به سال گذشته داشته، به طوری که سود ناخالص شرکت در سال مالی منتهی به پایان شهریور 1397 به 32.7 میلیارد ریال رسیده است و این در حالی است که سود ناخالص شرکت در سال مالی قبل از آن، مبلغ 166 میلیارد ریال بوده تا به این ترتیب شاهد افت بیش از 80 درصد سود ناخالص شرکت نسبت به سال قبل از آن هستیم. 

به همین ترتیب انتظار می‌رود که در سال مالی جاری در صورت عدم تحول در فروش، شاهد زیان‌دهی و در بهترین حالت شاهد فعالیت در نقطه سربه‌سر باشیم.

سودسازی «سبزوا» در سال گذشته از محل تبدیل بدهی ارزی به ریالی

لازم به ذکر است که زیان انباشته شرکت تا پایان شهریور ماه سال جاری، مبلغ 346 میلیارد ریال و به ازای هر سهم، 577 ریال است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر