بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
سهام ارزشمندی در راه است

«لوتوس» در چند قدمی عرضه اولیه

پیرو پذیرش شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در بورس تهران و درج نماد این شرکت با عنوان «لوتوس» به عنوان پانصد و بیست و نهمین نماد در تابلوی معاملات بورس اوراق بهادار، پیش‌بینی‌ها از زمان عرضه این سهام رقم خورده است.
کد خبر : ۱۸۶۸۰۳
به گزارش بورس نیوز، در همین راستا، علی تیموری شندی،‌ مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان، در خصوص زمان عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس تهران گفت: اقدامات مربوطه برای فراهم شدن امکان عرضه عمومی سهام انجام شده است و در نظر داریم هفته آینده سهام شرکت را در بورس تهران عرضه کنیم. با وجود آنکه هنوز روز دقیق عرضه سهام مشخص نشده است، اما برنامه‌ریزی‌ها برای پایان هفته در حال انجام است و امیدواریم در صورتی که همه امور طبق برنامه‌ریزی پیش رود،‌ سهام شرکت را هفته آینده در بازار دوم بورس تهران عرضه کنیم. این در حالی است که روز سه‌شنبه مورخ دوم بهمن ماه جلسه معارفه‌ای برای فعالان بازار سرمایه برگزار خواهیم کرد و به شرح عملکرد شرکت می‌پردازیم.

تیموری درباره جزيیات این عرضه گفت: تامین سرمایه لوتوس پارسیان در تاریخ هشتم دی ماه ۹۷ با سرمایه ۵ هزار میلیارد ریال در بازار دوم بورس اوراق بهادار پذیرش شد و قرار است ۱۰ درصد از سهام شرکت معادل ۵۰۰ میلیون سهم در بورس تهران و به روش ثبت سفارش (book building) عرضه شود. کارگزار عرضه کننده سهام، شرکت کارگزاری پارسیان است و عرضه از طریق شبکه کارگزاری‌های عضو بورس اوراق بهادار انجام خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: تامین سرمایه لوتوس پارسیان طی سال‌های فعالیت خود عملکرد قابل قبولی داشته است و در حال حاضر ترکیب درآمدی این شرکت از تنوع بسیار خوبی بهره‌مند است به نحوی که در حال حاضر حوزه‌های مشاوره تامین مالی، تعهد پذیره‌نویسی، بازارگردانی اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری در ابزارهای بازار سرمایه، مدیریت صندوق‎‌های سرمایه‌گذاری، مشاوره ارزشیابی سهام، مشاوره طراحی نقل و انتقال سهام، مشاوره عرضه و پذیرش، ضمانت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازارگردانی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازارگردانی سهام، سبدگردانی، معاملات گواهی آتی، معاملات گواهی اختیار معامله و معاملات گواهی سپرده کالایی، از جمله منابع درآمدی شرکت است.

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان درباره روند سودآوری این شرکت گفت: خوشبختانه روند سودآوری شرکت طی ۷ سال فعالیت، صعودی بوده است به نحوی که در سال مالی ۱۳۹۱شرکت ۳۴۶ میلیارد ریال سود خالص از فعالیت‌های خود کسب کرده است و اکنون در بودجه سال مالی ۹۷ بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال سود خالص برآورد شده است که رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

تیموری درباره آمار عملکردی این شرکت در حوزه‌های تامین مالی و مدیریت دارایی توضیح داد: تامین سرمایه لوتوس پارسیان با پذیرش رکن مشاور عرضه، بازارگردان و متعهد پذیره نویسی، سهم قابل توجهی در تامین مالی انجام شده از طریق بازار سرمایه کشور داشته است . بر این اساس تا کنون بالغ بر رقم ۳۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تامین مالی با مشاوره این شرکت برای صنایع مختلف انجام شده و بازارگردانی حدود ۵۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اوراق بدهی در بازار سرمایه، بر عهده لوتوس بوده است. در حوزه مدیریت دارایی نیز در حال حاضر مجموع دارایی تحت مدیریت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در قالب ده صندوق سرمایه‌گذاری و قراردادهای سبدگردانی،‌ بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال است.

او افزود: شرکت‌های تامین سرمایه جزء لاینفک و غیرقابل انکار نظام اقتصادی کشور هستند بنابراین باید در راستای غنابخشی، ایجاد تنوع و توسعه حجم فعالیتِ زیست‌بومِ بانکداری سرمایه‌گذاری، کوشا باشیم.

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان درخصوص پیش‌بینی خود از فروش سهام این شرکت گفت: شرکت‌های تامین سرمایه جزو برترین نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه کشور هستند که پتانسیل‌های زیادی برای رشد خود و کمک به رشد و توسعه اقتصاد کشور دارند؛ از این‌رو قطعاْ تحلیلگران و سرمایه‌گذاران با نگاه تیزبین خود متوجه این موضوع هستند و با بررسی سابقه عملکرد شرکت، متوجه خواهند شد که سهام ارزشمندی در راه عرضه است. ما هم به این عرضه خوشبین هستیم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر