بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
در نشست مشترک مدیران بخش خصوصی مطرح شد؛

بررسی مشکلات بخش صنعت کشور

بیست و نهم اردیبهشت امسال، سازمان برنامه و بودجه کشور پیش نویس آیین نامه اجرایی تبصره 18 قانون بودجه سال 1397 کل کشور برای اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد از طریق کمک های فنی و اعتباری را برای تصویب هیات وزیران ارائه کرد. این آیین نامه تیرماه امسال از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد.
کد خبر : ۱۸۶۵۸۴
به گزارش بورس نیوز، سعید زرندی با بیان اینکه ظرفیت‌های خالی و طرح ‌های غیرفعال و نیمه ‌تمام باید با مدل ‌های مشارکتی فعال شوند، گفت: در نشست مشترک مدیران بخش خصوصی، این طرح ها را جزو طرح های مهم ملی برشمرد که به طور منظم پایش می شوند.

وی ادامه داد: تکمیل طرح‌ های نیمه‌تمام از اولویت‌ های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که برخی از آن‌ها بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

به گفته وی، این طرح‌ها با نگاه ارتقای توان تولید ملی و درونزایی اقتصاد انتخاب شده که با هدف تکمیل و توازن زنجیره ارزش، استفاده از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نیمه‌تمام، بهره‌برداری از مزیت‌های نسبی، توسعه صادرات و افزایش رقابت‌پذیری در دست اجرا قرار دارند.

زرندی گفت: طرح‌های ایجادی در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست و ما از نظام بانکی نیز درخواست کردیم از این سیاست پیروی کند.

وی همچنین تاکید کرد: برای تامین مالی صنعت باید از اتکا صرف به سیستم مالی پرهیز کرد و به طرف بازار سرمایه و دیگر راهکارهای موجود رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: واحدهای بسیاری توانایی تولید بیشتر و بازار برای تولیدات خود دارند اما به دلیل کمبود سرمایه در گردش، قادر به استفاده از توان و ظرفیت تولید خود نیستند.

کمبود نقدینگی، رکود در بازار و افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه، از جمله مشکلات بخش صنعت کشور به شمار می رود.

هجدهم آبان نیز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اولویت های اصلی این وزارتخانه در دوران تحریم را «تامین کالاهای اساسی، تنظیم ‌بازار و نظارت»، «حمایت از تولید و تامین مواد اولیه»، «نوسازی و بازسازی صنایع» و «تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان» اعلام کرد.

صادق نجفی گفت: در همه برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، این اولویت ها دیده شده است.

براساس این تبصره، همه مابه ‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی در سال 97، صرف تولید، اشتغال‌زایی، آموزش و ... می شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهام ارزشمندی در راه است

«لوتوس» در چند قدمی عرضه اولیه

رییس جمهور گفت:

ما آغاگر جنگ نبودیم

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:

تغییر مدل تصمیم‌سازی‌ها در بخش تولید و تجارت

رییس اتاق تعاون ایران خبر داد:

اجرای برنامه جامع برای بخش واردات و صادرات

ارسال نظر