بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
در گزارش‌های ارائه شده توسط این شرکت شاهد کسب سود خالص 519 ریالی به ازای هر سهم برای این شرکت بودیم که نسبت به مدت مشابه سال 1396، رشد 50 درصدی را نشان‌می دهد.
کد خبر : ۱۸۶۹۴۰

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در گزارش 9 ماهه شرکت سیمان اصفهان شاهد کسب سود خالص 519 ریالی به ازای هر سهم برای این شرکت هستیم که نسبت به مدت مشابه سال 1396 رشد 50 درصدی را نشان‌می دهد. 

رشد نرخ فروش محصولات و به ویژه فروش کلینکر با نرخ‌های 1.6 میلیون ریالی در بازار‌های صادراتی که در نوع خود رکوردی در نرخ‌های فروش محصولات این شرکت محسوب‌ می‌گردد، اصلی ترین عامل رشد سودآوری شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ارزیابی ‌می‌گردد.

شرکت در دوره 9 ماهه موفق به فروش 123 هزار تن کلینکر با نرخ میانگین 1.4 میلیون ریالی به ازای هر تن شده که بخش مهمی از آن در بازارهای صادراتی و با نرخ‌هایی بیش از 1.6 میلیون ریال به ازای هر تن به فروش رسیده و بیش از نیمی از حاشیه سود کسب شده شرکت در سال جاری مرتبط با فروش این محصول است و این در حالی است که در سال گذشته با توجه به عدم صرفه اقتصادی فروش کلینکر که محصول میانی قبل از تولید سیمان محسوب‌ می گردد، صرفا اقدام به تولید سیمان می‌کرد.


تحول سود آوری در «سصفها» با فروش کلینکر

جهت مقایسه نرخ‌های بالای فروش کلینکر در این دوره‌ می‌بایست ذکر شود که متوسط نرخ فروش سیمان در بازارهای داخلی شرکت از ابتدای سال تا کنون در حدود 1.03 میلیون ریال به ازای هر تن بوده و نرخ فروش سیمان در آذرماه نیز اندکی بیش از 1.13 میلیون ریال به ازای هر تن بوده است.

به این ترتیب، رشد بیشتر سودآوری شرکت را ‌می‌توان در قابلیت صادرات مجدد و مداوم کلینکر عنوان کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر