بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
جمع درآمدهای عملیاتی تجمیعی شرکت از ابتدای سال تا پایان دی ماه به بیش از 69 هزار و 521 میلیارد ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، تنها 11 درصد رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۸۷۴۱۸

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، عملکرد فروش شرکت ملی مس ایران در دی ماه منجر به تحقق 4.118 میلیارد ریال درآمد عملیاتی گردیده است. همان‌گونه که در جدول نیز مشاهده می‌گردد، مقادیر فروش دو محصول اصلی کاتد و مفتول شرکت روند ضعیفی داشته است و جمع فروش این دو محصول در حدود 5.450 تن بوده است که نسبت به ماه گذشته، بیش از 50 درصد کاهش را نشان می‌دهد. میانگین فروش 9 ماهه قبل این دو محصول نیز بر اساس گزارش عملکرد شرکت، بیش از 16 هزار تن بوده است و بر این اساس، مقادیر فروش محصولات اصلی کاتد و مفتول به یک سوم میانگین فروش ماه‌های گذشته رسیده است. ضعف تقاضای بازارهای داخلی و همچنین، مشکلات فروش در بازارهای صادراتی، منجر به وضعیت فعلی شرکت گردیده است. با این حال، بر اساس گزارش عملکرد روزانه گمرک، در هفته اول بهمن ماه شاهد صادرات بیش از 10 هزار تن کاتد مس برای اولین بار طی چند ماه گذشته بودیم.

ادامه روند ضعیف فروش «فملی» در دی ماه

نرخ فروش مفتول و کاتد نیز با توجه به ضعف تقاضای بازار، روند نزولی داشته است و مفتول شرکت با بیش از 10 درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 522 میلیون ریال به ازای هر تن رسیده است و نکته جالب این گزارش، بهای کمتر مفتول نسبت به کاتد است که در وضعیت نرمال، قیمت مفتول بین 3 تا 5 درصد بیشتر از بهای کاتد است.

جمع درآمدهای عملیاتی تجمیعی شرکت از ابتدای سال تا پایان دی ماه به بیش از 69 هزار و 521 میلیارد ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، تنها 11 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مقادیر فروش کاتد، مفتول و کنسانتره نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب شاهد 30 درصد رشد، 5 درصد رشد و 80 درصد کاهش است که دلیل کاهش شدید مقادیر فروش کنسانتره، ناتوانی شرکت در صادرات این محصول بوده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر