بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
براساس آمار انجمن جهانی فولاد در سال گذشته صورت گرفت؛

قرار گرفتن ایران در فهرست 10 کشور برتر تولیدکننده فولاد جهان

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد در سال گذشته 64 کشور در جهان تولید فولاد داشته‌اند که در این میان ایران به همراه دیگر کشورهای آسیایی مانند چین، ژاپن، کره جنوبی و هند در فهرست 10 کشور برتر تولید کننده جهان قرار دارند.
کد خبر : ۱۸۷۵۳۰
به گزارش بورس نیوز، آمارهای مجمع جهانی فولاد نشان می‌دهد که تولید فولاد ایران در سال 2018 حدود 17.8 درصد افزایش داشته و به 25 میلیون تن رسیده است.

جزئیات آمارهای ماهانه مجمع جهانی فولاد حاکی است که رشد تولید فولاد ایران بیشتر مدیون افزایش ظرفیت تولید در ماه‌های پایانی سال 2017 و آغازین سال گذشته میلادی است.
بر اساس این گزارش ، در سال 2018 تولید فولاد کشورهای آسیایی به مقدار 5.6 درصد معادل یک میلیون و 271 تن افزایش یافته است.

به گفته انجمن جهانی فولاد در بروکسل، تولید خالص فولاد در سال گذشته در سطح جهانی به مقدار یک میلیارد و 808 میلیون تن معادل 4.6 درصد بیشتر از حجم تولیدی فولاد در سال 2017 بوده است. بر اساس این گزارش بیشترین حجم تولیدی فولاد جهان به‌رغم کاهش اتحادیه اروپا در منطقه آسیا بوده است.

بر اساس گزارش اخیر انجمن جهانی فولاد، هند در سال گذشته توانسته با افزایش تولید فولاد خود ژاپن را کنار زده و بعد از چین دومین تولید کننده فولاد در جهان به‌حساب آید.

بر اساس این گزارش، تولید فولاد هند در سال گذشته به مقدار 4.9 درصد معادل 106 میلیون تن افزایش یافته است این در حالی است که تولید فولاد ژاپن در سال 2018 به مقدار 0.3 درصد معادل 104 میلیون تن کاهش یافته است.

به گفته روزنامه هندی، افزایش تولید فولاد هند می‌تواند توسعه چشم انداز وزارت فولاد را برای دستیابی به 300 میلیون تن ظرفیت تولید تا سال 2030 محقق سازد.

دولت هند همچنین تلاش می‌کند تا از طریق طرح‌های مختلف سیاست گذاری و افزایش هزینه‌های مسکن و زیرساخت‌ها، مصرف سرانه فولاد در هند را افزایش دهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر