بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
مدیر فروش «ثغرب» در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

درخشش ساختمانی ها در کوران بهمن

ساخت و ساز و اجرای پروژه های جدید توسط «ثغرب» هرگز متوقف نخواهد شد و فعلا هم دو پروژه جدید در دست اجرا است که البته در سال های آینده آماده عرضه خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۷۶۰۲
به گزارش بورس نیوز، بدون شک جذاب ترین گروه امروز، گروه ساختمانی و انبوه سازی بود. سهم های این گروه، روز چهارشنبه را با صف خرید به پایان رساندند. 
شرکت های این گروه، امسال عملکرد مناسب تری نسبت به سال قبل داشتند؛ ولی باز هم متناسب با رشد بازار مسکن و سایر گروه های بازار سرمایه، رشد نکردند.
«ثغرب» در سال مالی منتهی به شهریور ۹۷، به ازای هر سهم ۷۰ ریال سود محقق کرد؛ در حالی که در دوره مشابه سال گذشته، زیان ۴۰ ریالی شناسایی کرده بود. در ۳ ماهه منتهی به پایان آذرماه هم، به ازای هر سهم سود ۱۹ ریالی محقق کرده است.

فرامرز خیاط خامنه مدیر فروش شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب در گفتگو با بورس نیوز در خصوص علت اقبال ساختمانی ها و صف خرید «ثغرب» بیان کرد: به نظر می رسد روند صعودی قیمت املاک و نیز وضعیت بازارهای ارز و سکه در جذابیت گروه ساختمانی اثرگذار بوده است. در شرایط فعلی ، سرمایه گذاری در بازارهای ارز و سکه با ریسک همراه است و بازار مسکن برای بسیاری افراد، گزینه امن و جذابی برای سرمایه گذاری است. در نظر داشته باشید که افزایش قیمت املاک، به معنی افزایش ارزش دارایی ها و پروژه های ساختمانی شرکت های انبوه ساز است. البته افزایش قیمت در تمام نقاط کشور، به یک میزان نبوده و مثلا قیمت مسکن در منطقه تبریز حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در بخش مسکن، تقاضا وجود دارد؛ ولی این تقاضا در حدی نیست که از آن به عنوان رونق بازار مسکن یاد شود. به هر حال با افزایش قیمت املاک، قدرت خرید مردم افزایش نخواهد یافت و تقاضا مرتبا محدودتر خواهد شد. 

این فعال بازار مسکن در خاتمه تصریح کرد: اگر چه قیمت املاک افزایش داشته؛ ولی بهای تمام شده ساختمان هم رشد داشته و برای اتمام پروژه های در حال ساخت باید هزینه بیشتری نسبت به سال گذشته، متحمل شد. با این حال، ساخت و ساز و اجرای پروژه های جدید توسط «ثغرب» هرگز متوقف نخواهد شد و فعلا هم دو پروژه جدید در دست اجرا است که البته در سال های آینده آماده عرضه خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیشنهاد ۳۰۰ میلیارد ریالی این انبوه ساز ارائه شد؛

امضای "ثغرب" پای نامه افزایش سرمایه

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

ورود سرمایه به محیط پُر ریسک سکه/ دلایل رهایی فنر سکه بررسی شد

ارسال نظر