بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی مطرح کرد:

ثابت ماندن نرخ بلیت پروازهای داخلی در سال نو

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: باوجود مشکلات دسترسی به ارز نیمایی برای شرکت‌های هواپیمایی با هماهنگی‌های انجام شده نرخ بلیت پروازهای داخلی در آستانه سال نوی خورشیدی تغییر نخواهد کرد.
کد خبر : ۱۸۸۶۹۰

ثابت ماندن نرخ بلیت پروازهای داخلی در سال نو

به گزارش بورس نیوز، مقصود اسعدی سامانی درباره مشکلات ارز نیمایی برای شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: باوجود مشکلات دسترسی به ارز نیمایی برای شرکت‌های هواپیمایی با هماهنگی‌های انجام شده نرخ بلیت پروازهای داخلی در آستانه سال نوی خورشیدی تغییر نخواهد کرد. شرکت‌های هواپیمایی در آذرماه سال جاری آخرین تغییر نرخ بلیت پروازهای داخلی را اعلام کردند و بازه‌ای به عنوان کف و سقف قیمت بلیت در نظر گرفته شده که بلیت پروازهای نوروزی هم در همان بازه تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: اطلاعات درباره آخرین تغییر نرخ پرواز در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری شده و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سایت از قیمت بلیت پرواز اطمینان حاصل کنند. در تعطیلات سال نو 140 فروند هواپیما در پرواز‌های برنامه‌ای و فوق‌العاده مسافران را جابه‌جا می‌کنند و شرکت‌ها تمام توانمندی‌شان را برای پاسخگویی به مردم در این ایام به کار خواهند گرفت. در تعطیلات بهمن ماه تهیه بلیت از سایت‌های نامعتبر و صدور بلیت جعلی توسط این سایت‌ها برای مسافران مشکلاتی ایجاد کرد. سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی پیوندی را برای اعتبارسنجی بلیت راه‌اندازی کرده که مسافران می‌توانند با مراجعه به آن از اصل بودن بلیت اطمینان خاطر حاصل کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: مشکلات مربوط به سوخت‌رسانی پروازهای ایرانی در فرودگاه‌های برخی کشورها با تدابیری که اجرا شد، رفع شده و انجام پروازهای خارجی از مبدا ایران تحت تاثیر قرار نگرفته با این حال همچنان محدودیت‌های بین‌المللی وجود دارد.

اسعدی سامانی گفت: از سوی دیگر به دلیل افزایش هزینه‌های سفر و کاهش قدرت خرید مردم احتمال کاهش میزان مسافر در نوروز آینده وجود دارد. در نوروز سال 97 تعداد مسافران نسبت به نوروز 96، 8 درصد کاهش یافت اما درسال جاری در 10 ماهه گذشته از سال، پرواز‌های داخلی 18 درصد کمتر شده است. امیدواریم در ادامه در سال 98 با اجرایی کردن تصمیم‌های درست در حوزه حمل و نقل هوایی و تدابیر مناسب به وضعیت بهتری از شرایط سال 97 برسیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر