بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
حضور افراد با سواد مالی بالا به ایجاد ثبات در بازار مالی کمک شایانی می‌کند.
کد خبر : ۱۸۸۸۴۵

سواد مالی نیازی اساسی برای ثبات بازارهای مالی/ نیاز به گامی بلند برای کاهش ریسک انتخاب‌های اشتباه

به گزارش بورس‌نیوز، حسن قالیباف اصل مدیرعامل سابق شرکت بورس تهران در کنگره آسیب شناسی آموزش در نظام پولی و مالی گفت: پیشرفت کشورها در حوزه استفاده از فینتک و تکنولوژی در سال‌های اخیر با رشد چشمگیر بوده و در حال حاضر 8درصد از مردم دنیا از خدمات بانکی استفاده نمی‌‌کنند.

وی با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی موجبات آشنایی با حوزه‌های مالی را فراهم می‌کند، اظهارکرد: در گذشته انجام امور مالی و بانکی به صورت حضوری انجام می‌شد اما در عصر کنونی این امور به صورت آنلاین عملیاتی شده بنابراین توسعه سواد مالی و تصمیم‌گیری درست در کمترین زمان ممکن در عصر کنونی بسیار اهمیت دارد.

قالیباف اصل خاطرنشان کرد: براساس مطالعات انجام شده افرادی که سواد مالی بالایی دارند نسبت به دیگران کمتر در معرض زیان در بازار سرمایه قرار میگیرند.

مدیرعامل سابق شرکت بورس تهران افزود: بهبود سواد مالی برای جامعه و بازارهای مالی موثر بوده زیرا اگر سرمایه‌گذاران انتخاب اشتباهی انجام دهند تلاطمی در بازار سرمایه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور افراد با سواد مالی بالا به ایجاد ثبات در بازار مالی کمک می‌کند تاکید کرد: 37 درصد مردم دنیا سواد مالی ندارند ضمن اینکه براساس مطالعات انجام شده بین سواد مالی خانم‌ها و آقایان تفاوت زیادی وجود دارد.

قالیباف اصل با اشاره به اینکه سازمان ملل و دیگر نهادهای مرتبط اقداماتی را در راستای افزایش سواد مالی در کشورهای مختلف انجام داده‌اند گفت: در کشورهای توسعه یافته کودکان نیز در خصوص آموزش مهارت‌های زندگی و مالی آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه روایت مختلفی در خصوص آموزش به کودکان مطرح می‌شود گفت:باید در راستای افزایش سواد مالی کودکان سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود.

رئیس دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه الزهرا با بیان اینکه افراد از هوش مالی برای رفع مشکلات مالی استفاده می‌کنند افزود: این امر افزایش سطح رفاه افراد را در بلندمدت به همراه خواهد داشت چراکه در جوامع کنونی باید پول به عنوان ابزاری برای کودکان محسوب شود نه هدف.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
جالبه کی سواد شما هارو تایید میکنه