بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به مجازاتی برای یک آلومینوم فروش تا بازاری برای ساماندهی ارز.
کد خبر : ۱۸۸۹۰۹
به گزارش بورس‌نیوز، مانور گسترده بانک‌ها در مزایده، واگذاری‌ها و حتی افزایش سرمایه این روزها بیشتر ذهن سهامداران را درگیر کرده اما در ماه پایانی سال که اغلب حساب‌ها بسته شده کدام شرکت می‌تواند در مزایده یک پول هنگفت را جابه‌جا کند و این شکل مزایده و آگهی دادن بیشتر شبیه به شوی تبلیغاتی بوده و حتی بانک‌ها برای مجوز افزایش سرمایه کماکان مدارک خود را تکمیل نکرده تا بانک مرکزی مجوز آن را صادر کند.

یکی از بانک‌های چسبیده به قانون 141 قانون تجارت، گویا گفته که تاییده حسابرس بانک بر خروجی کدال می‌نشیند و اگر این مجوز صادر شود و البته صدور مجوز بانک‌مرکزی را به همراه داشته باشد امکان صدور افزایش سرمایه این شرکت به شرط‌وشروطی خاص قابل اجرا است.
البته بانک ساکن در برج سپهر نیز چنین رویه‌را داشته و شاید در روزهای پایانی سال، مجامع بانکی با شرط اولویت خاصی برگزار شود.

بازار ارزی
هر چند بحث بازار متشکل ارزی مدتی است مطرح شده و این روزها جدی تر شده؛ اما مادامی که بازار ارز، یک نرخ واحد را به رسمیت نشناخته و شاهد چند نرخ مختلف (نرخ دولتی، نرخ نیمایی و نرخ آزاد) در بازار ارز باشیم، این بازار ساماندهی نشده و حتی راه اندازی بازار متشکل ارزی نیز گرهی از مشکلات این بازار نخواهد گشود.
این کارشناس بازار ارز افزود: حتی اگر سامانه نیما حذف شود و صادرکنندگان از طریق بازار متشکل ارزی، ارز خود را عرضه کنند، اگر نرخ رسمی و دولتی بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومان برقرار باشد، این بازار اثربخشی چندانی نخواهد داشت و بازار متشکل باید بار مشکلات ناشی از عرضه ارز دولتی با نرخ ارزان و غیرواقعی را هم به دوش بکشد. 

محکومیت آلومینیومی
در آخرین جزئیات پرونده‌ واگذاری بزرگ‌ترین واحد آلومینیوم سازی کشور آمده است که مدیر این شرکت به پرداخت چند هزار میلیارد محرروم شد و دیوان عدالت اداری نیز این مسئله را تایید کرده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر