بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به مسیری که قیر از پاستور به بهارستان طی کرده و بازپرداخت بدهی که عملیاتی می‌شود.
کد خبر : ۱۸۸۵۵۰
به گزارش بورس‌نیوز، طبیعت یا دست بر قضا اینگونه بوده وقتی بدهکاری پولدار شود، طلبکاران دم خانه او ریخته و باردیگر آن فرد را فقیر و ناچیز کنند.

در حالی که یکی از پترویی‌ها توانسته افزایش‌سرمایه را داشته باشد تا وارد فاز تغییر درآمدی و مدیریتی شود، صدایی رسید که  پول آمد، به‌جای طلب پول را با جاش بردارید.

این هلدینگ بزرگ گویا قصد دارد به موازات مطالباتی که پرداخت نشده، یکی از واحدهای پترویی را به نام خود زند ، ان‌شاالله مبارک است.

دلار شب عید

چقدر زود گذشت یک‌سال. در همین حال‌وهوای عید 97 بودیم که دلار به مرز 3800 رسیده بود و میگفتند که حبابه و پایین می‌آید، دلار مگه نردبان خریده که تا عرش رفته و همه اینها را تقصیر مسافران نوروزی خارج از کشور می‌انداختند.

حالا بگذریم که امسال نرخ‌های فراوانی از جمله دلار شب‌عید، دلار جهانگیری، دلار سنا، دلار نیما، بازار ارز و ... را تجربه کردیم ولی یک‌سال گذشت و باردیگر رسیدیم به شب عید 98 و دلاری که در بازار به قیمت ۱۲،۵۸۰تومان معامله شد.

شلیا و نوبرانه شب عید

مجمع این شرکت تقریبا تجربه جدیدی گذاشت و بدون نتیجه به پایان رسید.

سهامدار عمده به‌علت بدهی سهام شرکت را واگذار و کرسی‌های هیات مدیره را به راحتی از دست داد اما هنوز کلید مدیریت شرکت در دستان آنهاست و برای برگزاری مجمع فوق‌العاده، کلید درب شرکت را مانند بازی گل‌یاپوچ در دستان خود مخفی کرده‌اند اما به‌قول معروف بارکج به منزل نمیرسد، ان‌شاالله حسابدار هم قهر نمی‌کند از وضعیت مالی این شرکت و به‌زودی سهامداران به حق خود می‌رسد.

رانتی که سر سلطان به باد داد

سلطان قیر را یادمان نرفته است؛ شاید فکر کنیم که حتی کسی برای ایزوگام خانه نیز حتی قیر نخرد چه برسد به تجارت. دولت هم در لایحه بودجه 98، بند رانتی قیرتهاتری را حذف کرد اما گویا فشارهای از سوی اقتصادیون تاریک و زیرزمینی آمده که این لایحه در مسیر بهارستان تغییر کند تا رانت‌خواران یک سور به سلطان زده باشند.

نگرانی اصلی آنجاست که رانت قیری که از لایحه بودجه 97 نیز حذف شده بود در ادامه نمایندگان مجلس آگاهانه یا غیرآگاهانه این بند را به قانون بودجه 97 اضافه و تصویب کردند.

قطعه‌سازان به مراد خود می‌رسند!

طبق شنیده‌ها طی این هفته تردد نخستین کامیون پول در جاده مخصوص آغاز می‌شود؛ براساس توافقات به عمل آمده در هفته های آینده نیز بانک ملی و صادرات وجوه تعیین شده را از طرف به خودروسازان به قطعه سازان پرداخت خواهند کرد.

ظرف دو هفته آینده ۲ هزار میلیارد تومان از طرف ایران خودرو و ۲ هزار میلیارد تومان از طرف سایپا به حساب قطعه‌سازان واریز خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر