بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس خبر داد:

معامله 66 تن زعفران در بازار فیزیکی

معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 66 تن معامله زعفران در بازار فیزیکی و 27 تن نیز در بازار سپرده کالایی انجام شده است.
کد خبر : ۱۸۹۰۹۲

به گزارش بورس نیوز، حسن امیری معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در مراسم راه‌اندازی قرارداد اختیار معامله زعفران گفت: باوجود اینکه ایران تولیدکننده اصلی زعفران محسوب می‌شود اما تاکنون از مزایای موجود در این زمینه استفاده نشده و کشاورزان نیز کمترین منفعت را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی معاملات زعفران در بورس کالا این محصول جایگاه خود را در بازار فیزیکی و گواهی سپرده کالایی کسب کرده است.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 66 تن معامله زعفران در بازار فیزیکی و 27 تن نیز در بازار سپرده کالایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه معرفی و راه اندازی ابزارهای متعدد در بازار سرمایه و آشنایی فعالان بازارها با نحوه کارکرد و مزایای این بازارها نیاز به تلاش رسانه ها دارد، گفت: با راه اندازی معاملات آپشن زعفران در بورس کالا سبد ابزارهای مالی زعفران تکمیل تر می شود که از این امر امکانات جدیدی برای فعالین این بازار در زمینه بیمه قیمت زعفران در آینده را نیز به همراه خواهد داشت.

امیری با اشاره به اینکه قرارداد اختیار معامله زعفران نسبت به قراردادهای آتی، ریسک کمتر و نیاز به سرمایه در گردش کمتری نیز دارد، افزود: این قرارداد مبنایی برای بیمه قیمت زعفران در آینده بوده که این مزیت بزرگ برای کشاورزان از جذابیت بالایی برخوردار است.

بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با بیان اینکه تاکنون بورس کالا عملکرد بسیار مناسبی در حوزه ابزارسازی برای بخش کشاورزی داشته است،گفت: سازمان بورس نیز زمینه‌ای مناسب برای ایجاد ابزارهای مالی جدید از جمله صندوق های کالایی محصولات کشاورزی در بورس کالا را فراهم می کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پنجاهمین نشست «یک دیدار، یک عرضه» برگزار شد؛

ورود بیمه معلم به بازار دوم فرابورس

ارسال نظر