بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
درحالی که بازار طی معاملات روز جاری رمق چندانی نداشت، اما پیش‌فروش خودرویی‌ها و خبری که برای شفاف‌سازی بانک ملت آمد، توانست جرقه‌ای کوتاه را در بازار بزند.
کد خبر : ۱۸۹۲۳۴
پیش‌فروش و شفاف‌سازی، خودرو و بانکی‌ها را تکان داد / زراعت سورپرایز هفته شد

به گزارش بورس‌نیوز، در پایان معاملات بورس اوراق بهادار امروز چهارشنبه بازارسرمایه شاهد حرکت لاک‌پشتی شاخص‌کل بود.
بر همین اساس، شاخص کل با رشد اندک 223 واحدی به 162 هزار و 827 واحد ایستاد و شاخص  صنعت نیز با رشد 188 واحدی به 146 هزار و 165 واحد رسید ضمن آنکه شاخص گروه مالی 530 واحد رشد داشته که در پله 193 هزار و 915 واحد رسید.

شاخص‌کل هم‌وزن با افزایش 36 واحدی عدد 30 هزار و 860 واحد و شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 265 واحدی به رقم 182 هزار و 110 واحد را به نمایش گذاشت.
پیش‌فروش و شفاف‌سازی، خودرو و بانکی‌ها را تکان داد / زراعت سورپرایز هفته شد
برای مشاهده، روی عکس کلیک کنید

شاخص بازار اول نیز روند صعودی به خود گرفت و با 289 واحد مثبت به رقم 122 هزار و 213 واحد دست یافت و شاخص بازار دوم با کاهش 88 واحدی، عدد 313 هزار و 612 واحد را به نمایش گذاشت.

بر همین اساس باید اشاره کرد که نمادهای معاملاتی همچون «وبملت» با 138 واحد، «شبندر» با 67 واحد ، «فملی» با59 واحد، «کگل» با 51 واحد و «رمپنا» نیز با 51 واحد بیشترین تاثیر مثبت را داشته ضمن آنکه نمادهایی همچون «فارس» با 160واحد و «وتجارت» با 46 واحد بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

پیش‌فروش و شفاف‌سازی، خودرو و بانکی‌ها را تکان داد / زراعت سورپرایز هفته شد

همچنین نمادهایی مانند«شپنا2»، «وپاسار2»، «وتجارت»،«وبملت»، «امین یکم»، «فولاد» و «فولاد2» بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند که باردیگر همانند دیروز نمی‌توان نقش حقوقی‌ها را انکار کرد.

پیش‌فروش و شفاف‌سازی، خودرو و بانکی‌ها را تکان داد / زراعت سورپرایز هفته شد

بیشترین معاملات در روز جاری نیز به نمادهایی همچون «وتجارت»، «وبملت»، «ذوب»، «شپلی»، «وبصادر» اختصاص داشت ضمن آنکه پرسودهای امروز را می‌توان «ضبدر2011»، «کباده»، «دهدشت»، «ضملت2008»، «ضملت 2007» دانست.

در جریان بررسی معاملات گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری طی روز جاری 515 میلیون سهم به ارزش 884 میلیارد ریال در بازار امروز داد و ستد شد که بانک تجارت «وتجارت»با حجم 215 میلیون سهم به ارزش 366 میلیارد ریال پر حجم‌ترین این گروه بود اما با شنیدن شدن شفاف سازی بانک ملت در خصوص حساب‌های ارزی بخت به نماد «وبملت» بازگشت و این سهم با حجم 117 میلیون سهم به ارزش 303 میلیارد تومان در بازار داد و ستد شد؛ در این بین نمادهایی همچون «وپاسار»، «دی»، «وسینا»، «وپست» نیز دیگر سبزپوشان بودند.

در بررسی گروه خودرویی‌ها باید آورده شود که اگر دیروز قطعه‌سازان قرمزپوشی را بخاطر عدم واریز معوقات ارزی تجربه کردند اما امروز بخاطر پیش‌فروش‌ها باردیگر رخ سبز به این گروه بازگشت و «خساپا»، «خودرو»، «خپارس»، «خشرق»، «خوساز» و «ختوقا» و چند نماد دیگر توانستند این بازار را در پایان معاملات امروز سبزپوش به اتمام برسانند.

پیش‌فروش و شفاف‌سازی، خودرو و بانکی‌ها را تکان داد / زراعت سورپرایز هفته شد
برای مشاهده، روی عکس کلیک کنید

درحالی که بازارهای جهانی قیمت اغلب فلزات با رشد مواجه بوده و مشکلات صادراتی نشدن هنوز گریبانگیر این صنعت بود، طبیعتا این گروه تحت تاثیر فضای بازار قرار می‌گیرد و این هفته اصلا وضعیت مناسبی را مشاهده نکرد اما بارقه‌های امید امروز در این گروه دیده شد و حداقل شاهد حجم خوردن بسیاری از فولاد سازان شدیم؛ در گروه فلزات اساسی در مجموع 187 میلیون سهم به ارزش 470 میلیارد تومان در بازار امروز داد و ستد شد که مطابق روزهای گذشته، امروز نیز نماد ذوب بیشترین حجم را داشته و تعداد 95.843.122 سهم به ارزش 136 میلیارد تومان معامله شد ضمن آنکه دیگر فولادساز اصفهانی به واسطه کمک حقوقی‌ها تکانی خورد و توانست از خواب زمستانی طی روز جاری بیدار شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر