بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
دبیرانجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:

آزادسازی سقف رقابت عاملی برای کاهش اشتهای خرید و فروش ورق‌های فولادی

دبیرانجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: آزادسازی سقف رقابت کاهش اشتهای خرید و فروش محصولات در بازار را به همراه خواهد داشت.
کد خبر : ۱۸۹۳۳۶

به گزارش بورس نیوز، براساس مصوبات جلسه مشترکی که روز گذشته میان فولاد مبارکه و هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی برگزار شد باید از این پس قیمت پایه ورق سرد و گرم فولادی طبق فرمول در بورس کالا به صورت هفتگی ازطریق معاونت معدنی وزارت صمت اعلام شود همچنین سقف رقابت در قیمت‌گذاری این محصولات در بورس کالا نیز باید آزاد شود که این امر قطعا تغییراتی در قیمت محصولات فولادی به همراه خواهد داشت.

در این خصوص رسول خلیفه سلطان دبیرانجمن تولیدکنندگان فولاد به بورس‌نیوز گفت: به تبع رفع این محدودیت‌ها رقابت از کمترین قیمت آغاز نمی‌شود بنابراین در نهایت قیمت واقعی‌تری برای این محصولات تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه از این پس رقابت براساس آخرین قیمت فروش انجام می‌شود، افزود: تاکنون کف قیمت مبنای رقابت قرار می‌گرفت بنابراین پس از آن بالاترین قیمت برای محصولات تعیین می‌شد اما به تبع آزادسازی سقف رقابت در بورس‌کالا هیجانی در بازار ایجاد نمی‌شود که این امر موجبات تعیین قیمت منطقی برای محصولات را فراهم می‌کند.

خلیفه سلطان با اشاره به اینکه با آزادسازی سقف رقابت قیمت این محصولات کمتر می شود، تاکید کرد: تاکنون کف قیمت مبنای رقابت قرار می‌گرفت و پس از رقابت قیمت محصولات به 4000 تومان افزایش می‌یافت اما از این پس قیمت مذکور مبنای رقابت قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از این پس به دلیل کنترل حجم تقاضا در بازار قیمت این محصولات کاهش می‌یابد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه آزادسازی سقف رقابت محصولات فولادی تغییری در میزان فروش این محصولات ایجاد نمی کند، ادامه داد: این امر صرفا کاهش اشتهای خرید و فروش محصولات در بازار را به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در نامه وزیر صمت به گمرک ایران ابلاغ شد؛

مجاز شدن صادرات برخی محصولات فولادی از طریق تولیدکنندگان

در نامه وزیر صمت به گمرک ایران ابلاغ شد؛

مجاز شدن صادرات برخی محصولات فولادی از طریق تولیدکنندگان

ارسال نظر