بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
مدیر بازرگانی «سخاش» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

افزایش حجم صادرات، علت اقبال سهم / قیمت سیمان صادراتی منصفانه نیست

قیمت سیمان صادراتی به مراتب کمتر از سیمان سایر کشورها است و صادرات با قیمت پایین، به نفع اقتصاد کشور و صنعت سیمان نیست
کد خبر : ۱۸۹۳۸۷
افزایش حجم صادرات، علت اقبال سهم / قیمت سیمان صادراتی منصفانه نیست
به گزارش بورس نیوز، امروز، گروه سیمانی به استقبال بهار رفته و رخت سبز به تن کرده و برخی نمادهای سیمانی از جمله «سخاش» از جمله نمادهای این گروه است که در معاملات امروز با صف خرید همراه بود.

سیمان خاش در ۹ ماهه امسال، سود خالص تقریبا ۱۸ میلیارد تومانی محقق کرده که ۴۷ درصد بیش از سود تحقق یافته مدت مشابه سال قبل بوده و درآمد این شرکت در ۱۱ ماهه نیز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

منصور جهان تیغ مدیر بازرگانی شرکت سیمان خاش در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص دلایل اقبال سیمانی‌ها و صف خرید «سخاش» بیان کرد: با توجه به افت ارزش ریال، خرید سیمان ایران برای مشتریان صادراتی جذابیت یافته و حجم صادرات سیمان شرکت افزایش داشته است.

وی افزود: مهم‌ترین مشتری صادراتی سیمان شرکت، افغانستان و پاکستان هستند که به لحاظ جغزافیایی به مرزهای زمینی و دریایی ما نزدیک هستند. در نظر داشته باشید که نوسانات نرخ ارز در یک سال اخیر موجب افزایش تقریبا ۳ برابری مشتریان صادراتی شده است. 

جهان تیغ افزود: خرید سیمان ایران از نظر کیفیت، قیمت و هزینه حمل برای مشتریان صادراتی افغانی و پاکستانی توجیه اقتصادی داشته و همین موضوع باعث افزایش حجم صادرات سیمان شده است.

این فعال صنعت سیمان ضمن تاکید بر رشد حجمی صادرات صنعت سیمان، اظهار داشت: به نظر می رسد افزایش حجم صادرات سیمان در شرایط فعلی خبر چندان مثبتی هم نخواهد بود؛ چرا که قیمت سیمان صادراتی به مراتب کمتر از سیمان سایر کشورها است و صادرات با قیمت پایین، به نفع اقتصاد کشور نیست. امیدواریم با تعیین قیمتی کارشناسی شده و منصفانه برای سیمان صادراتی، هم به افزایش سودآوری شرکت های سیمانی کمک شود و هم منابع کشور، ارزان صادر نگردد. بازارهای صادراتی کشش افزایش قیمت را دارند؛ مشروط بر آنکه با نظارت انجمن صنفی صنعت سیمان، رقابت منفی سبب ارائه تخفیفات غیر منطقی نشود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
سیمان خاش با حدود 40 میلیارد تومان پول در حساب بانکی و سرمایه گذاری کوتاه مدت تنها 160 میلیارد تومان ارزش بازار دارد در صورتی که ارزش بازار سهم حداقل باید دو برابر این باشد