بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز ؛

پتروشیمی در توسعه‌پذیری موفق نبودند/ خوارک ارزان منجر به پیشرفت نشد!

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در سال جاری درآمدهای ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی موجبات افزایش میزان ارزآوری کشور را به همراه داشت اما شرکت های پتروشیمی در زمینه توسعه این صنعت موفق نبودند.
کد خبر : ۱۸۹۵۴۶

پتروشیمی در توسعه‌پذیری موفق نبودند/ خوارک ارزان منجر به پیشرفت نشد!

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز گفت: باوجود اینکه شرکت‌های پتروشیمی در سال جاری با فشارهای ناشی از افزایش‌نرخ‌خوراک و برگشت ارز حاصل از صادرات مواجه بودند اما عملکرد مطلوبی را از خود برجای گذاشتند.

وی با بیان اینکه در سال 97 هیچ اقدامی در راستای ارتقا و توسعه پتروشیمی ها انجام نشد اما میزان تولید و فروش این شرکت‌ها در حد مطلوبی بود، افزود: درآمدهای ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی افزایش میزان ارزآوری کشور را به همراه داشت اما شرکت‌های پتروشیمی در زمینه توسعه این صنعت موفق نبودند.

خادمی با اشاره به اینکه محصولات پتروشیمی کشور همیشه خریداران خوبی دارد، ادامه داد: از سویی دیگر به دلیل دریافت خوراک با ارزان‌ترین قیمت، هزینه تمام شده نرخ خوراک پتروشیمی‌های گازی برای تولید محصولات ساده‌ای مانند متان و متانول کاهش یافت که این امر سود زیادی را برای این شرکت‌ها در پی داشت اما در نهایت نتایج مثبتی برای کشور دربرنخواهد داشت.

وی با تاکید براینکه دریافت خوراک با ارزان‌ترین قیمت سود خوبی را برای شرکت های پتروشیمی به همراه داشته است، افزود: این امر موجب می شود که پتروشیمی ها نگاهی برای توسعه و ارتقای این صنعت نداشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص پیش بینی وضعیت شرکت های پتروشیمی در سال آینده نیز تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد که سال آینده وضعیت اقتصادی کشور مناسب نخواهد بود زیرا درآمدهای پیش‌بینی شده برای سال آینده محقق نخواهد شد اما هزینه‌ها به قوت خود باقی خواهند ماند که این امر تاثیرات منفی برای همه صنایع را در پی خواهد داشت اما بازهم می توان گفت در شرایط تحریم صنعت پتروشیمی برای اقتصاد کشور موثر خواهد بود .



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با تلاش نیروهای متخصص و متعهد صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی موفقیت‌آمیز مشعل فلر پتروشیمی ایلام

با تلاش نیروهای متخصص و متعهد صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی موفقیت‌آمیز مشعل فلر پتروشیمی ایلام

ارسال نظر