بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
معاون مالی و امور شرکت‌های هلدینگ سیمانی غدیر خبرداد:

بارگیری نخستین محموله سیمان به سوریه/ نقطه قوتی به نام ارزش جایگزینی دارایی‌ها

بازار بکر و مستعد سوریه در تیررس شرکت‌های سیمانی قرار گرفته و در این خصوص، رایزنی‌های ابتدایی انجام شده تا صادرات سیمان به این کشور رنگ اجرایی به خود بگیرد.
کد خبر : ۱۹۰۶۴۰
بارگیری نخستین محموله سیمان به سوریه/ نقطه قوتی به نام ارزش جایگزینی دارایی‌ها

سعید خانی پور در گفت و گو با بورس نیوز، اظهار کرد: کاهش ارزش پول ملی و افزایش ارزش جایگزینی دارایی‌های شرکت‌های سیمانی را باید به عنوان نقطه قوت سیمانی‌ها شناخته شود. چرا که در حال حاضر، ارزش واقعی شرکت ها همگام با تورم رشد نکرده و این اختلاف باید کمتر شود. 

وی ادامه دارد: اگر ریسک سیستماتیک ثابت بماند، صنعت سیمان همچنان جای رشد کافی دارد. در این زمینه، حمایت های دولت به شدت احساس می شود. صنعت سیمان به سبب این که ارزآوری بالایی ندارد چندان در برنامه های ارزی دولت و بانک مرکزی جایی ندارد. به همین جهت، شرکت ها مجبورند درآمد فروش خارجی خود را به ريال دریافت کنند.

وی افزود: پتانسیل تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه از این محل در برخی شرکت های سیمانی مشمول 141 وجود دارد که در صورت تمدید معافیت مالیاتی، این فرایند به جریان خواهد افتاد.

معاون مالی و امور شرکت ها درباره مزیت سیمان ایران گفت: بهای تمام شده پایین، مهم ترین مزیت سیمان ایران در بازار صادراتی است. به همین جهت در بازارهای منطقه حضور فعال نمایان است. البته مدتی است که شرکت های عربستانی سعی دارد تا بازارهای تحت اختیار شرکت های ایرانی را در دست بگیرند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همه این اوصاف، در شرایط کنونی، بازار بکر و مستعد کشور سوریه نیز در تیررس شرکت های سیمانی قرار دارد که در این خصوص رایزنی های ابتدایی انجام گردیده و جهت صادرات سیمان به خصوص سیمان سفید برنامه ریزی صورت گرفته است. البته در خصوص صادرات سیمان خاکستری با محدودیت هایی مواجه هستیم اما در بخش سیمان سفید هیچ محدودیتی وجود ندارد. از همین رو، برنامه ریزی های لازم جهت ارسال اولین محموله سیمان سفید به سوریه از سوی شرکت هلدینگ غدیر انجام گرفته که امید می رود به زودی به سرانجام برسد. با توجه به قیمت مناسب سیمان در این کشور، از نظر هزینه حمل و نقل نیز توجیه اقتصادی دارد. 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
سلام
نقدشوندگی ان سخت است .
بازارهای افغانستان وعراق وترکیه ومنطقه قفغازوادربایجان ودیگرکشورهای بی دردسرراهم بازاریابی کنید.