بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
مدیر مالی شرکت قند ارومیه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

خوش‌بینی به تحقق سود بیشتر در سال ۹۸/ چند فرصت پیش روی صنعت قند

با توجه به احتمال فعالیت قندی ها به خاطر تصفیه شکر خام و نیز احتمال افزایش نرخ مصوب شکر طبق روال سنوات گذشته، نسبت به افزایش سودآوری شرکت در سال ۹۸ خوشبین هستم.
کد خبر : ۱۹۰۷۸۴
خوشبینی به تحقق سود بیشتر در سال ۹۸/ چند فرصت پیش روی صنعت قند

به گزارش بورس نیوز، قندی‌ها امروز با صف خرید و فشار تقاضا مواجه بودند. شرکت قند ارومیه با نماد «قاروم» که نماد آن بابت مجمع متوقف شده و هنوز بازگشایی نشده هم جزو سهم های پربازده سال بوده است.
«قاروم» چند روز قبل افزایش سرمایه ۹۵۶ درصدی از محل سود انباشته و اندوخته را در مجمع به تصویب رساند.

شهین هادی زاده مدیرمالی شرکت قند ارومیه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص پیش بینی روند سودآوری شرکت در سال ۹۸ بیان کرد: فعلا وضعیت کشت چغندرقند تفاوت چندانی با سال قبل نشان نمی دهد و قراردادها با چغندرکاران تقریبا مشابه سال گذشته منعقد شده است. 

وی افزود: البته به سبب سیل چند هفته گذشته، احتمالا در زمینه کشت و برداشت نیشکر در مناطق جنوبی کشور با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. این اتفاق، نیاز به واردات شکر خام و تصفیه آن را افزایش می دهد و افزایش واردات شکر خام، کل شرکت های تولیدکننده شکر را تحت تاثیر قرار داده و اثر مثبت بر سودآوری آنها خواهد داشت. کما اینکه قند ارومیه در حال طی کردن فرآیند واردات شکر خام جهت تصفیه است.

این فعال صنعت قند و شکر در ادامه تصریح کرد: با توجه به احتمال فعالیت قندی ها به خاطر تصفیه شکر خام و نیز احتمال افزایش نرخ مصوب شکر طبق روال سنوات گذشته، نسبت به افزایش سودآوری شرکت در سال ۹۸ خوشبین هستم. البته بابت یارانه سال های قبل، شرکت های قندی از جمله قند ارومیه مطالباتی از دولت دارند که در صورت وصول آن، شرایط بهتری خواهیم داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کسب سود خالص ۱۸۵میلیارد ریالی قند ارومیه در سال مالی گذشته؛

افت ۲۳درصدی درآمد‌های عملیاتی «قاروم»

عملکرد مالی در ۶ماهه نخست سال بررسی شد؛

رشد ۲۲درصدی سود خالص/ کاهش ۳۹درصدی مقادیر فروش چغندر

ارسال نظر