بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی:

کنتورهای هوشمند گاز صرفه اقتصادی دارند

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: کنتورهای هوشمند گاز موجب صرفه اقتصادی می‌شوند. با استفاده از کنتورهای هوشمند گاز دیگر لازم نیست کنتورخوان وارد حریم خانه مردم شود.
کد خبر : ۱۹۰۹۶۱

کنتورهای هوشمند گاز صرفه اقتصادی دارند

به گزارش بورس نیوز، حسن منتظر تربتی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران برای استفاده از کنتورهای هوشمند گاز و همکاری با پیمانکاران بخش خصوصی سازنده این کنتورها گفت: دقت در اندازه‌گیری میزان گاز ارسالی به مبادی مصرف و ‌اندازه‌گیری میزان گاز مصرفی مشترکان برای شرکت ملی گاز ایران اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: اهمیت اندازه‌گیری گاز از دو منظر برای ما قابل بررسی است. یکی اینکه در صورت کم‌فروشی گاز به مردم مدیون آنها می‌شویم و حق مردم ضایع می‌شود و دیگر اینکه اگر گاز را بیش از اندازه به مصرف‌کنندگان تحویل دهیم اما پول آن را دریافت نکنیم مدیون دولت هستیم و حق دولت ضایع می‌شود. بنابراین لازم است مقدار گاز ارسالی برای مصرف‌کنندگان بسیار دقیق اندازه‌گیری شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز تاکید کرد: کنتورهای هوشمند گاز موجب صرفه اقتصادی می‌شوند. با استفاده از کنتورهای هوشمند گاز دیگر لازم نیست کنتورخوان وارد حریم خانه مردم شود. همچنین به دلیل امنیت بالا، این کنتورها قابل هک کردن نیز نیستند. این دلایل موجب شده که شرکت ملی گاز ایران موضوع استفاده از کنتورهای هوشمند گاز را با جدیت پیگیری کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: استفاده از این کنتورها در کنار سامانه هوشمند گاز امکانات گسترده‌ای را برای مدیریت توزیع گاز طبیعی فراهم می‌کند. ما در پی آن هستیم که همه بخش‌های مدیریت تولید تا توزیع گاز را هوشمندسازی کنیم که در این میان کنترل هوشمند مصرف از راه دور جایگاه ویژه‌ای دارد.

منتظر تربتی افزود: گام نخست داخلی‌سازی همه تجهیزات و اقلام مورد نیاز سامانه هوشمند گاز است که در این زمینه شرکت ملی گاز ایران با پیمانکاران مجرب و توانمند ایرانی همکاری‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است تا پس از مشخص شدن نتایج پایلوت این همکاری‌ها، طرح به صورت جدی، آغاز شود.

وی تاکید کرد: با داخلی‌‌سازی تجهیزات مورد نیاز سامانه هوشمند گاز و کنتور هوشمند گاز دیگر اعمال تحریم‌ها بر فرآیند هوشمندسازی مدیریت توزیع گاز طبیعی بی‌اثر خواهد بود.

معاون وزیر نفت در امور گاز از اجرای پنج طرح پایلوت با همکاری بخش خصوصی در زمینه‌های یادشده خبر داد و تصریح کرد: سامانه هوشمند گاز یک مگاپروژه است که نتایج مثبت فراوانی به همراه خواهد داشت.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز خبر داد:

تسطیح مسیر 1800کیلومتری خطوط لوله انتقال گاز

در دوماه نخست سال جاری رخ داد؛

افزایش 38درصدی مصرف گاز در استان قزوین

ارسال نظر