بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
رشد دو برابری و چشمگیر هزینه‌های شرکت در سال 1397 نیز که از دلایل شناسایی زیان هر ساله شرکت بود هم نتوانست افزایش درآمدهای شرکت را پوشش دهد.
کد خبر : ۱۹۱۵۰۷

افزایش مقادیر فروش و نرخ تورم، بالاخره «نبروج» را به سود رساند:

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، انواع نخ، پارچه خام و پارچه تکمیل‌شده از محصولات تولیدی این شرکت نساجی بوده که تولید و فروش پارچه تکمیل شده، بخش عمده‌ای از مبلغ فروش این شرکت را در بر می‌گیرد و حدود 90 درصد درآمد شرکت وابسته به میزان فروش این محصول است.

همچنین، افزایش در حدود 5700 تنی انواع پارچه های تکمیل شده و پارچه خام و نیز رشد در حدود 50 درصدی نرخ‌های فروش این محصولات در سال 1397 نسبت به سال مالی 1396، از اصلی ترین دلایل رشد و شناسایی سود توسط این شرکت آن هم پس از سال ها شد.

افزایش مقادیر فروش و نرخ تورم، بالاخره «نبروج» را به سود رساند:

از این رو، نساجی بروجرد که بسیاری از فعالان بازار سرمایه تحقق زیان‌های سالیانه این شرکت را به یاد می‌آورند در سال مالی 1397، به لطف افزایش چشمگیر نرخ ارز و سوق بسیاری از صنایع پایین‌دستی به استفاده از انواع پارچه‌های تولید داخل و نیز افزایش قیمت محصولات ناشی از نرخ تورم، با شناسایی 139 میلیارد ریال سود خالص، سهامداران خود را شگفت‌زده کرد.

افزایش مقادیر فروش و نرخ تورم، بالاخره «نبروج» را به سود رساند:

همانگونه که در جدول قابل مشاهده است، رشد دو برابری و چشمگیر هزینه‌های شرکت در سال 1397 نیز که از دلایل شناسایی زیان هر ساله شرکت بود هم نتوانست افزایش درآمدهای شرکت را پوشش دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر