بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
با توجه به نرخ‌های فعلی این محصول در بورس کالا و بازارهای داخلی و صادراتی، به نظر می‌رسد که این شرکت در سال جاری بتواند از زیاندهی خارج شود ولی امید کسب سود بالایی نیز وجود نخواهد داشت.
کد خبر : ۱۹۲۰۱۴

رکوردشکنی‌های «شپترو» در کسب زیان

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی آبادان در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال 1397 به روند زیاندهی خود ادامه داد و با رشد دو برابری زیان در این سال مواجه شد.

نتیجه عملیات تولید و فروش این شرکت در سال گذشته منجر به تحقق زیان خالص 794 میلیارد ریالی شد که نسبت به سال قبل از آن، رشد 100 درصدی زیان را نشان می‌دهد و این موضوع نشان از وخامت وضعیت هزینه‌های تولید این شرکت را دارد زیرا که علیرغم رشد قابل قبول نرخ فروش محصولات این شرکت در سال گذشته، نه تنها این شرکت با افت زیان روبرو نبوده بلکه با کسب زیان 794 میلیارد ریالی، امید سهامداران خود را از بین برده است.

به این ترتیب، جمع زیان انباشته شرکت تا پایان اسفند 97 به بیش از 1.970 میلیارد ریال رسید و این شرکت مجددا و تنها چند ماه پس از افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مشمول ماده 141 قانون تجارت شده و مشخص نیست در این مرحله به چه صورتی قصد خروج از شمولیت ورشکستگی را خواهد داشت؟

رکوردشکنی‌های «شپترو» در کسب زیان

مقادیر فروش محصول اصلی شرکت که پی‌وی‌سی بوده، نسبت به سال 96 با کاهش روبرو شد. در حالی که در سال 96 این شرکت موفق به فروش بیش از 43 هزار تن از این محصول شده است، در سال 97 این میزان فروش به کمتر از 33 هزار تن رسیده است. متوسط نرخ فروش پی وی سی داخلی 59.5 میلیون ریال و متوسط نرخ فروش پی‌وی‌سی صادراتی نیز کمتر از 39 میلیون ریال به ازای هر تن بوده است. با توجه به نرخ‌های فعلی این محصول در بورس کالا و بازارهای داخلی و صادراتی، به نظر می‌رسد که این شرکت در سال جاری بتواند از زیاندهی خارج شود ولی امید کسب سود بالایی نیز وجود نخواهد داشت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر