بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌و‌نیم امروز نیم نگاهی دارد به شایعه ادغامی مهم و پُر انکار تا تخلف یک هلدینگ در رعایت قانون و...
کد خبر : ۱۹۲۰۵۰
به گزارش بورس‌نیوز، باردیگر از سوی زیرمجموعه وزارت مالیه یعنی سازمان واگذاری مفت، خبر رسیده که «خُرده و بُرده و رفته» جالبی با سهل‌انگاری متداول این سازمان رخ داده است.
گویا قرار بوده که نحوه واگذاري شركت هرمزال و المهدي و هزارداستان تو در توی آن، فقط فروش کارخانه باشد و بس! فقط خود کارخانه نه بیشتر؟!
اما شنیده شده که ضاحب جدید کارخانه که رددیون خریده و آن کسی که واگذار کرده برگ جدیدی از شاهنامه را باز کردند زیرا نه تنها کارخانه بلکه اموال کارخانه یعنی محصولات تولیدی که در تملک دولت بوده را هم یا صاحب شدند یا فروختند (رددیون کردند) اما جالب آنجاست که مبلغ این واگذاریها تنها در ازای خود کارخانه بوده نه اموال تولیدی آن.
حال تصور کنید مدیری که کلا یک هفته در مظان اتهام نباشد، نام خود را در گینس باید ثبت کند و این فرد رفته بهارستان و در خصوص طرح چنین سوالی گویا از پاسخ بازمانده و از پنجره‌ها، ساختمان مجلس قدیم را تنها نظاره‌ کرده است. 
اما شرکت صاحب شده نیز گویا ادعای مالکیت نیز مطرح کرده اما باید گفت که برادرجان برقی، شما که قسط و رددیون و خلاصه با هزار راه و روش موفق شدید، حداقل این گیتار دولت را ازش نگیرید، دولت تا زمانی که اقساط كاملا پرداخت نشده كارخانه ملك دولت بوده و دولت در آن شراكت داشته و بايد روي نحوه هزينه‌ها و بحث نيروي انساني و همچنين نحوه فروش و... توسط دولت نظارت صورت مي‌گرفته، شما مدیریت کلان را از دولت گرفته‌اید و می‌خواهید چند صباح دیگر این واگذاری فاز جدیدی بر خود نبیند.

پخش مستقیم «برادرجان» از پاستور!
پس از اذان وقتی سریال برادرجان را نگاه می‌کنیم، درس زیادی از پندهای آن می‌آموزیم اما قسمت جذاب آن، آنچه خواهید دید است.
حالا زمانی که پاستور را نگاه می‌کنیم و داستان‌های برادر دیگری را که گوش می‌کنیم، می‌فهمیم که برداشت خارج از ضابطه‌ ۴۵میلیاردتومان از حساب نهاد ریاست‌جمهوری برای خرید دو منزل در کنار کاخ سعدآباد سورپرایز می‌کند، البته مردم از داخل ماشین خندانند چون برادرجان خندان است!
اما طبق شنیده گویا محکومیت نهاد ریاست‌جمهوری و پیروزی مالک در دادگاه به کمک قدرت افکارعمومی نیز عملیاتی شده است!

حذف نمایش سفارش‌ در بازار پایه جدید
شنیده شده که دوستان بورسی نزدیک به چهارراه جهان‌کودک درخصوص این حذف تاکید کرده که در اکثر بورس‌های معتبر دنیا موضوع کشف قیمت بدون نمایش سفارش‌های خرید و فروش یا با تاخیر در نمایش سفارش‌ها، صورت می‌گیرد و هدف از آن، این است که سرمایه‌گذار بر اساس تحلیل خود نسبت به خرید و یا فروش سهم در بازار اقدام کرده و به اصطلاح در بازار موج‌سواری نکند.
دوست‌جان، اسکیت سواری پیشکش، موج را از مردم نگیرید.

از دل بازار
* در «خکرمان» خبرها حاکی از انتشار خبرهایی از جمله خرید سه درصدی سهام نیروگاه ماهتاب گستر با ارز ۴۲۰۰ تومانی است در عین حال این شرکت بازار پایه ای خود را برای اعلام سود ۱۰ برابری که از قلم افتاده بوده آماده می کند.
* در «وآتی» این روزها خبرهایی مبنی بر فروش سهام «شیران» شنیده می شود.
* در نفت بهران نیز بزودی مدیر عامل جدیدی با کارنامه حضور در بازار سرمایه انتخاب می شود.

ادغامی به رنگ خون!
ظاهرا ادغام بانک‌ها قرار است بار دیگر تکرار شود اما اینبار نه نظامی‌ها بلکه غیرنظامی‌ها؛ قرار است که ۳بانک اما شما بشنوید ۲بانک و ۲موسسه مالی و اعتباری می‌خواهند جشن ادغام بگیرند؛ اما در ماجرای ادغام نظامی ها بانک سپه بود که چتر خود را باز کند اما قراراست اینبار ۴بانک در چرخ‌گوشت ریخته شود و تنها یک بانک بیرون آید ؛ وای از دل سهامدار این بانک‌ها که صورت‌های مالی آنها به قرمزی رنگ خون بوده و صدای ورشکستگی آنها از زیرزمین‌های خود این نهادهای مالی کم‌کم به بیرون درز می‌کند .

برپایی مزایده، آری؛ فروش، عمرا!
یکی از هلدینگ های بورسی که از مدت ها قبل ملزم به واگذاری برخی دارایی های خود شده، هر چند ماه یکبار آگهی مزایده منتشر می کند و بر حسب اتفاق همیشه تاریخ برگزاری مزایده روز قبل از یک تعطیلی چند روزه در نظر گرفته می شود تا بعد از آنکه مزایده لغو شد، ماجرا در ایام تعطیل به دست فراموشی سپرده شود. این بار هم دوازدهم خردادماه برای مزایده در نظر گرفته شد ولی در اقدامی قابل پیش بینی دو روز قبل این مزایده لغو گردید. بدون آنکه کسی به خود زحمت پرسیدن یک چرای ناقابل را بدهد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
یک عده دزد و فاسد در مسند قدرت در سازمان نشسته اند و بعد از سودهای چند صد میلیاردی خودشان تازه بفکر تغییر قوانین من درآوردی خودشان افتاده اند چون خودشان زدند و بردند و خوردند و حالا در خودریی ها سوار شده اند. زندگی و سرمایه مردم هم شده بازیچه ی این ح....ه های فاسد.. آخه وقتی نشه قیمتها را دید چطوری باید برای خرید یا فروش اقدام کرد!!! مسئولان بی کفایت و ح....ه جوابگو باشید.
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
بی غیرتها نمیان...

تجمع اعتراضی گسترده سهامداران نسبت به قوانین من در آوردی بازار پایه باید شکل بگیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
معامله با ارزش ذاتی چه صیغه ای یه؟شرکتهای با گزارش به روز قابل ارزشگذاری نیستند چه برسه به شرکتهای غیر شفاف پایه ای نادانی از سر روی هیئت مدیره سازمان بورس می‌باره