بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
آنچه در مجمع «قاسم» مطرح شد:

امید به افزایش فروش قاسم ایران در سال 98

مدیرعامل قاسم ایران گفت: در سال 97، 20 تامین کننده دارویی به جمع دیگر تامین کننده ها اضافه شدند بنابراین امیدواریم در سال جاری میزان فروش شرکت افزایش یابد.
کد خبر : ۱۹۲۳۲۸






























به گزارش خبرنگار بورس نیوز،حسین یوسف خرازی مدیرعامل شرکت قاسم ایران در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور 94 درصد سهامداران برگزار شد، گفت: پیدا کردن تامین کنندگان مناسب از جمله برنامه های این شرکت محسوب می شود که در سال 97 نیز 20 تامین کننده جدید به جمع دیگر تامین کنندگان اضافه شدند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد مشتریان یکی از اهداف شرکت قاسم ایران است، افزود: استمرار فروش محصولات در این زمینه مالی بسیار موثر است.

مدیرعامل قاسم ایران با بیان اینکه تغییر استراتژی مشکلاتی را برای شرکت به همراه داشت، ادامه داد: براین اساس مقررشد که ابتدا خرده فروش های مناسبی را جهت همکاری پیدا کنیم که تاکنون 20 تامین کننده دارویی به جمع دیگر تامین کننده ها اضافه شدند بنابراین امیدواریم در سال جاری میزان فروش شرکت افزایش یابد.

براساس این گزارش در ادامه مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می خوانید:


پیام هیات مدیره


حمدوسپاس خدواند یکتا را که با تکیه بر عزم راسخ همکاران و تخصص و تعهد و اعتماد سهامداران گرامی، سال 97 را با فرازو فرودهای بسیار در ابعاد اقتصادی به پایان رسانده ایم و با قدردانی کلیه عزیزانی که هیات مدیره را در انجام مسئولیت های خویش یاری نموده اند گزارش ارزیابی عملکرد شرکت در سال گذشته را تقدیم سهامداران گرامی می کنیم.

بی تردید تغییر و تحولات نظام اقتصادی کشور تاثیرات قابل توجه ای در رفتار و عملکرد فعالان اقتصادی و بازار سرمایه ایجاد می کند این در حالیست که پیامدهای سیاسی و روابط خارجی نیز تاثیر غیرقابل انکاری در تحولات اقتصادی و رفتارهای جامعه دارد. شرکت قاسم ایران نیز باتوجه به مسئولیتی که در حمایت از کالای ایرانی بردوش خود احساس می کند، باهمت و تلاش همکاران در ابعاد گوناگون فعالیت های خود، گام های موثری برداشته است.

شرایط اقتصادی سال 97 تشدید تداوم اقتصاد رکود تورمی و مشکل تامین کالا را در پی داشت و برآیند آن اختلال در چرخه نقدینگی، کاهش توان خرید و در نتیجه آسیب جدی به فعالیت های بازار کسب و کاررا به همراه خواهد داشت.

باتوجه به بستر اقتصادی و شرایط بازار ضرورت داشت که سیاست گذاری در حوزه کسب و کار و بازار مورد بازنگری مجدد قرار گیرد لذا بازنگری در روابط فی مابین تامین کنندگان و مشتریان در سال 97 در دستور کار قرار گرفت که تبعات آن در سال جاری و سال های آتی قابل ارزیابی خواهد بود.

در راستای سیسات های جذب نقدینگی اکثر شرکت های فعال در زمینه پخش با هدف بقا و حفظ سهم بازار و عدم کسری سرمایه در گردش، مدت وصول از مشتریان را کاهش دادند. این شرکت نیز با برنامه ریزی برروی نقد فروشی باتوجه به شرایط بازار و تامین نقدینگی مناسب قدرت چانه زنی خود در روابط با شرکت های تامین کننده کالا را بهبود داد به گونه ای که ضمن سهم بازار خود برای بهره برداری بیشتر در دوران آینده درصدد توسعه و گسترش آن می باشد.


مرور کلی بر جایگاه شرکت در صنعت پخش و مقایسه وضعیت رقابتی در سال 97

شرکت قاسم ایران فروش و توزیع اقلام موادغذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی، اقلام بهداشتی خانگی، بهداشتی و آرایشی و تنقلات را برعهده دارد لذا کلیه صنوف سوپرمارکت، هایپرمارکت، داروخانه، مراکز درمانی و بیمارستانی و... در سراسر کشور از بازارهای صالی شرکت هستند.

محیط کسب و کاری که شرکت قاسم اریان در آن فعال هستند شامل بیش از یکصدو پنجاه شرکت پخش که براساس مقررات وزارت بازرگانی در سه دسته شرکت های پخش سراسری، منطقه ای و استانی تاسیس شده اند که به فروش و توزیع انواع کالاها می پردازند.

به علت گستردگی فعالیت شرکت در پخش و ظهور فروشگاه های زنجیره ای و اینترنی که عرضه و توزیع گسترده مایحتاج عمومی، کالای دیجیتال، پوشاک، کتاب و مجلات و... را برعهده دارند، بازار رقابتی تنگاتنگی رابرای شرکت های پخش از جمله قاسم ایران بودجود آورده اند.

جایگاه قاسم ایران در صنعت پخش به لحاظ تنوع بسیار محصولات توزیعی، همواره یکی از توزیع کننده برتر کالاهای مصرفی در ایران بوده و درآخرین رتبه بندی IMI-100 موفق به کسب رتبه 72 رتبه بالاتر از دیگر شرکت های فعال در عرصه صنعت پخش قرار گرفت.


مرور کلی بر عملکرد شرکت، میزان دستیابی به اهداف تعیین شده و اقدامات انجام شده

فروش ملک مهرشهر کرج

در سال مورد گزارش با رعایت تشریفات قانونی شرکت اقدام به فروش ملک مهرشهر به مبلغ 48 میلیارد ریال کرد که درآمد حاصل از آن در حساب های سال 97 ثبت شد.

کاهش چشمگیر هزینه های مالی

با عنایت به سیاست کاهش هزینه های تامین مالی، برنامه ریزی دقیق جهت بازپرداخت تسهیلات صورت گرفت که هزینه مالی سال 97 نسبت به سال قبل 53 تقلیل یافت.

اصلاح مسیربندی مشتریان در مراکز پخش

براساس گزارش تهیه شده در خصوص امکان اصلاح مسیرهای توزیع و فروش اقدامات لازم در این خصوص انجام و باتوجه به بهبود انجام شده در مسیر مشتریان صرفه جویی درهزینه مرتبط با توزیع صورت پذیرفته است.

تمرکز بر دوره وصول مطالبات و دوره بازپرداخت دیون

از آنجایی که در ابتدای سال 97 شرکت با کمبود نقدینگی روبرو بود لذا باتوجه به شرایط حاکم بربازار مدت وصول فاکتورها تقلیل یافت و به تبع آن با کنترل مستمر بر مطالبات تا حدودی کسری سرمایه در گردش جبران شد.

باتوجه به تامین نقدینگی لازم از محل مطالبات و اخذ اوراق خزانه اسلامی از وزارت بهداشت و واگذاری آن به شرکت های طرف قرارداد ضمن کاهش حساب های پرداختنی، شرکت توانست تعهدات بانکی را درسررسید پرداخت کند.

نحوه پرداخت پرداخت مشتریان مشتریان دارویی دولتی منجر به بازنگری و مهندسی سبد کالای دارویی شد که نتایج آن در صورت های مالی نمایان است.

قرارداد با تامین کنندگان جدید

در راستای تکمیل سبدکالایی شرکت و استفاده مناسب از ظرفیت های موجود توزیع و فروش و همچنین حضور موثرتر در بازار در سال 97 قرارداد با تامین کنندگان جدید به شرح جدول زیر منعقد شد که مجموع فروش خالص آن ها به مبلغ 2385909 میلیون ریال در حساب ها منظور شده است.

امید به افزایش فروش قاسم ایران در سال 98



بیانیه ماموریت شرکت قاسم ایران

شرکت قاسم ایران باهدف تکمیل فرآیند ارزش محصولات غذایی، دارویی، تجهیزات پزشکی و آرایشی بهداشتی و سایرمحصولات سبد مصرفی خانوار و با برخورداری از توانایی بالای مدیریت سبد کالای متنواع، توزیع مویرگی فراگیر، سابقه طولانی فعالیت و توزیع محصولات برندهای مطرح بویژه محصولات مینو نسبت به خرید، تامین، انبارش، فروش و توزیع محصولات به کلیه خرده فروشی ها،عمده فروشی ها و مصرف کنندگان نهایی در سطح کل کشور و کشورهای منطقه مبادرت می‌ورزد.

این شرکت نیروی انسانی را سرمایه اصلی خود دانسته و رشدو بالندگی خودرا در گرو توانمندسازی منابع انسانی، افزایش فروش، مدیرت هزینه ها و سودآوری پایدار، بهره برداری از فناوری های نوین و بهبود مستمر فرآیندها می داند.


اهداف بلندمدت شرکت قاسم ایران

برندسازی و ارتقاء نام تجاری شرکت

ارتقاء تکنولوژی های نرم افزاری و سخت افزارهای به روز

بهینه سازی استفاده از ظرفیت ها و سیستم لجستیک

نهادینه سازی مشتری مداری و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان در شرکت

افزایش میزان جابکی شرکت

افزایش سهم بازار و پایداری افزایش فروش شرکت

افزایش تنوع سبد محصولات

دستیابی به فروش باکیفیت باعنایت به افزایش فروش همراه با سودآوری مناسب



گواهینامه های شرکت:

شرکت قاسم ایران دارای گواهینامه های زیر می باشد:

مجوز توزیع و پخش دارو

مجوز زنجیره سرد

گواهینامه صد شرکت برتر

گواهینامه تایید اصالت نرم افزار

پروانه بهره برداری حمل و نقل بار و کالای دورن شهری

پروانه تاسیس پخش فرآورده های سلامت محور



سرمایه شرکت قاسم ایران:

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ صد میلیون ریال بوده که طی چندمرحله به شرح زیر به مبلغ 600 میلیاردریال در پایان سال مالی منتهی به 29/12/97 افزایش یافته است.

 امید به افزایش فروش قاسم ایران در سال 98



ترکیب سهامداران:

ترکیب سهامداران شرکت و درصد مالکیت آن ها در تاریخ 29/12/97 به شرح جدول زیر است:

 
امید به افزایش فروش قاسم ایران در سال 98



شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

شرکت در تاریخ 11/6/93 در گروه خرده فروشی به استثنای وسایل نقلیه موتوری بورس اوراق بهادار تهران با نماد قاسم درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریه 21/8/94 مورد معامله قرار گرفت.

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر بوده است:
امید به افزایش فروش قاسم ایران در سال 98

 

گزارش سود و زیان قاسم ایران

 امید به افزایش فروش قاسم ایران در سال 98


برنامه ها، چشم انداز و وضعیت شرکت برای سال مالی آتی

برنامه راهبردی شرکت برافزایش مستمر فروش، مدیریت استراتژیک هزینه ها و سودآوری پایدار قرار دارد.این همه با فراهم آوردن به کارگیری بهینه و مطلوب امکانات شرکت دست یافتنی است.

برخی از برنامه ها و چشم انداز شرکت در سال 98 به شرح زیر هستند:

· بازنگری ساختار سازمانی و تفکیک فعالیت به بخش غذایی و دارویی و سازماندهی مجدد باتوجه به حجم فروش فعالیت های پیش‌رو

· بهینه سازی سبد کالای توزیعی با تعدیل تامین کنندگان

· برندسازی و تامین مالکیت متکی به تولید داخلی

· اجرای استراتژی توسعه فعالیت با گسترش مناطق جغرافیایی فروش با بهره گیری از شبکه های فروش و مدیریت آن ها

· بکارگیری شیوه های جدید فروش متناسب با توسعه فعالیت شرکت با تقسیم بندی کالا، لاین بندی و فروش اینترنتی و..

· نظر به اهمیت موضوع لجستیک در ساختار شرکت های پخشف بازنگری و تجدید ساختار و اجرای مدیریت هزینه و مدیریت خدمات در این حوزه به صورت مالکیتی یا برون سپاری و... از برنامه هاس سال 98 است.

· اقدام به متنساب سازی، کنترل و مدیریت استراتژیک هزینه ها در سطح شعب و سطح شرکت.

· استانداردسازی شعب، بودجه بندی جامعه و تدوین برنامه های عملیاتی آن ها با نگرش سودآوری جهت بهره برداری از ظرفیت های خالی شعب

· بهینه سازی مستمر سیستم های کنترل داخلی شرکت




براساس این گزارش، در پایان مجمع مقرر شد که براساس رای سهامداران 320 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص یابد همچنین حق حضور و پاداش هیات مدیره نیز به ترتیب 2500 میلیون ریال و 15000000 میلیون ریال تعیین و روزنامه اطلاعات نیز جهت درج آگهی های شرکت انتخاب شد.








اشتراک گذاری :
ارسال نظر