بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
آنچه در مجمع شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور مطرح شد؛

رشد 57 درصدی سود کنور در سال 97

مدیرعامل شرکت صبانور گفت: در سال 97 شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور توانست رشد سود 57 درصدی را تجربه کند همچنین تولید گندله نیز با رشد 187 درصدی مواجه شد.
کد خبر : ۱۹۲۴۱۷
به گزارش بورس نیوز، محمدکلانتری مدیرعامل شرکت صبانور در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور 91 درصد سهامداران برگزار شد با بیان اینکه این شرکت در سال 97 توانست رشد سود 57 درصدی را تجربه کند همچنین تولید گندله نیز با رشد 187 درصدی مواجه شد، گفت: رشد سود شرکت توسعه و صنعتی صبانور ناشی از افزایش تولید شرکت به اندازه 30 درصد و افزایش نرخ ارز به اندازه 70 درصد بوده است.

کلانتری خاطرنشان کرد: شمش فولادخوزستان از ابتدای دهه 90 تاکنون نیز از 1100000تومان به 3800000 تومان در اردیبهشت سال 98 رسیده که این نرخ برای نرخ گذاری محصولات شرکت مورد توجه قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت صبانور با اشاره به برنامه های آتی شرکت افزود: از جمله برنامه های آتی شرکت می توان به توسعه زنجیره عرضه محصولات و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، بهره برداری و تولید کامل خطوط کنسانتره و گندله تا رسیدن به ظرفیت اسمی، کاهش هزینه های تولیدی و افزایش بهره وری، توسعه بازار فروش محصولات شرکت با تمرکز بر فروش داخلی و درب کارخانه، توسعه برندصبانور، مطالعات اکتشافی جدید به همراه حفاری توده های معدنی، بهره برداری از ظرفیت شرکت های فرعی و تابعه تاسیس شده و خریداری شده، توسعه آزمایشگا ها و کنترل عیار و کیفیت محصولات و واگذاری شرکت ذوب آهن غرب کشور از جمله برنامه های شرکت محسوب می شوند.

وی با تاکید براینکه ظرفیت تولید گندله شرکت به 2 میلیون تن افزایش می یابد، گفت: افزایش ظرفیت تولید 2 میلیون تنی کنسانتره و 4 میلیون تنی سنگ آهن نیز در دستور کار شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت صبانور خاطرنشان کرد: بهره برداری از طرح توسعه گندله در سال 97 منجربه افزایش تعداد نیروی کار شرکت به 470 نفر شد.

کلانتری در خصوص تاثیر واگذاری شرکت ذوب آهن غرب کشور بر سود صبانور تشریح کرد: این شرکت جز شرکت های فرعی توسعه معدنی صبانور بوده که در قالب 8 طرح کوره باند از سال 76 قرار داشته که یکی از این طرح ها در سال 92 به صبانور واگذار شد اما تولید آزمایشی این شرکت بعد از 6 ماه متوقف شد، در نتیجه باید شرکت صبانور مشارکت می کرد و درغیراینصورت به بخش خصوصی واگذار می شد که در نهایت بخش خصوصی توانست در مزایده برنده شود که واگذاری لیست شرکت فرعی به بخش خصوصی با قیمت 40 میلیاردتومان انجام شده و پس از آغاز کار به این شرکت پرداخت می شود.

وی ادامه داد: پس از 6 ماه شرکت ذوب آهن غرب کشور به تولید 20 هزار تن فرومنگنز می رسد که این امر موجبات افزایش 22 میلیاردتومانی سود شرکت صبانور رافراهم می کند.

مدیرعامل صبانور خاطرنشان کرد: طرح توسعه گندله سازی با ظرفیت 1 میلیون تن در شرکت مورد توجه بوده که هزینه اجرای این طرح 500 میلیاردتومان برآورد می شود.

   

رشد 57 درصدی سود کنور در سال 97
 



براساس این گزارش در ادامه مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می خوانید:


پیام هیات مدیره


اگرچه در 3 ماه ابتدایی سال گذشته شاهد افت چشمگیر قیمت محصولات زنجیره فولاد به ویژه محصولات تولیدی شرکت بودیم اما به جهت افزایش تقاضای کشور چین به مواد اولیه تولید فولاد و عزم جدید دولت برای تکمیل زنجیره فولاد و به تبع آن راه اندازی کارخانجات فرآوری ماده معدنی آهن در راستای جلوگیری از خام فروشی، درادامه روند افزایش قیمت ها مناسب شد.

علی رغم نوسانات و محدویت ها و تحریم های موجود، کارکنان و مدیریت شرکت کلیه توان خودرا بر صرفه جویی و عبور از ظرلیط بحرانی با اثرات سوئ کمتر متمرکز کرده اند، وظیفه خود می دانیم که از همراهی، همدلی و شکیبایی شما سپاسگزاری کرده و اعلام داریم همواره آماده پاسخگویی و شنیدن نظارات ارزشمند شما سروران و سهامداران عزیز هستیم.


مرور کلی بر جایگاه شرکت در صنعت و وضعیت رقابتی آن در سال مالی 97


شرکتو توسعه معدنی و صنعتی صبانور در جایگاه تولید مجموع محصولات سنگ آهن دانه بندی شده، کناسنتره و گندله آهن در بین شرکت های بورسی و پس از دوقلوهای سنگ آهنی دارای جایگاه سودم و در بین کل شرکت های حوزه استخراج و تولید و فرآوری محصولات معدنی سنگ آهن دارای جایگاه ششم است.


استراتژی، چشم انداز و بیانیه ماموریت شرکت

با استعانت از خداوند متعال و تکیه برمنابع انسانی کارآمد، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور تولیدکننده محصولت سنگ آهن، کنسانتره آهن و درآینده نزدیک گندله آهن در نظر دارد محصولات خودرا منطبق با استانداردهای ملی و جهانی و تولید و ضمن بهره گیری از سیستم مدیریت کیفیت یکپارچه براساس استانداردهای ISO 9001:2008- ISO 14001:2004- OHSAS18001:2007 عرضه کند.

از این رو چشم انداز و بیانیه ماموریت و ارزش های شرکت به شرح ذیل است:

چشم انداز شرکت تا 3 سال آینده

نیل به دستیابی به رتبه برتر کیفی، سوددهی و ایمنی بعنوان یکی از 10 شرکت حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی

راهبردها


· تحقق تولید سالیانه 2 میلیون تن گندله، 2 میلیون تن کنسانتره و استخراج 4 میلیون تن سنگ آهن

· ارتقا سازمان بعنوا شرکت دارای بالاترین نسبت درآمد به هزینه در میان شرکت های معدنی کشئر و یکی از 10 شرکت سودآور برتر معدنی کشور

· ورود به عرصه اکتشاف، استخراج و فرآوری سایرمواد معدنی ازجمله طلا، مس ، سرب و روی به صورت مستقل یا از طریق مشارکت راهبردی با شرکت های صاحب نام داخلی و خارجی

· افزایش دامنه اکتشافات معادن و مجوزهای استخارح معادن سنگ آهن شرکت


ماموریت و ارزش های شرکت صبانور

ماموریت شرکت صبانور تامین و فرآوری موادمصرفی تولید فلزات آهنی و غیرآهنی با بهره گیری از ذخایرمعدنی کوچک و متوسط برای بازارهای داخلی و خارجی و ارائه خدمات نی و مهندسی مرتبط است.

ما متعهدیم با بکارگیری دانش روز، ماموریت خود را در راستای اهداف کلان محقق سازیم، از این رو موارد ذیل بخشی از ماموریست این شرکت است:

ü افزایش عرضع محصولات و کسب بازارهای جدید از طریق توسعه روش های کسب و کار

ü ارتقا و بهبود رضایتمندی کلیه ذینفعان شرکت و افزایش ارزش سرمایه گذاری برای سهامداران و پاسخگویی به ایشان

ü کسب بالاترین نسبت سود به سرمایه و دارایی هیا شرکت در صنایع معدنی و ارتقای سطح بهره وری

ü پیشگیری از ایجادآلودگی هوا و کاهش هزینه های زیت محیطی و افزایش فضای سبز

ü تلاش در جهت کاهش و کنترل ریسک های شرکت شامل کلیه خطرات ایمنی و بهداشت حرفه ای و به حداقل رساندن حوادث، بیماری ها و خسارات


مروری بر عملکرد شرکت، میزان دست یابی بع اهداف تعیین شده و دستاوردهای مهم در سال مالی 97


ü افزایش ظرفیت تولید کارخانجات کنسانتره و نیل تدریجی به ظرفیت اسمی کارخانه های مذکور با انجام اصلاحات مهندسی و تامین مواد اولیه مناسب تر

ü افزایش ظرفیت تولید سنگ آهم دانه بندی شده مناسب جهت تامین به موقع خوراک کنسانتره

ü انجام مطاعات اکتشافی جامع و کشف توده های جدید و احتساب بعنوان ذخایرمعدنی جدید شرکت

ü افزایش بهره وری تولید از طریق چابکی در تولید و استقرار سیستم های مناسب

ü تامین مالی بدون هیچ گونه تحمیل هزنیه مالی جهت تکمیل پروژه ها از طریق پیش فروش محصول کارخانجات توسعه ای و استفاده بهینه از منابع نقدینگی عملیاتی

ü کاهش هزینه های پرسنلی و اداری و تعدیل نیروهای مازاد و فعالیت با بهره وری بیشتر پرسنل باقیمانده

ü فروش دارایی های مازاد و بلا استفاده شرکت و پیشبرد طرح های توسعه ای از این محل

ü تمرکز کلیه فعالیت های اصلی ر خود شرکت و افزایش بهره وری و کاهش و حذف هزینه های مازاد مانند مخارج تحمیلی بیمه و مالیات

ü تعیین تکلیف شرکت های فرعی


سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 500 میلیون ریال بوده که طی چندمرحله به شرح زیر به مبلغ 2936422 میلیون ریال افزایش یافته است.

 رشد 57 درصدی سود کنور در سال 97


همچینین سهامداران با مالکیت بیش از 1 درصد در پایان سال مالی منتهی به 29/12/97 و تاریخ تایید گزارش نیز به شرح جدول زیر هستند:

 
رشد 57 درصدی سود کنور در سال 97



شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

شرکت در تاریخ 16/12/90 در فرابورس اووراق بهادار تهران در گروه استخراج کانه های فلزی بانماد کنور درج شده و سهام آن برای اولین بار درتاریخ 28/1/91 مورد معامله قرار گرفته و لازم به ذکر است شرکت در تاریخ28/2/93 از بازار فرابورس به بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران انتقال یافت.

رشد 57 درصدی سود کنور در سال 97
 



جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت در صنعت گروه استخراج کانه های فلزی و محصولات فرآوری شده آن فعالیت می کند. صبانور در بین شرکت های فعال در این صنعت باتوجه به حجم فروش و صادرات در رده ششم قرار دارد.

صورت سود وزیان

 
رشد 57 درصدی سود کنور در سال 97



آمار تولید و فروش


رشد 57 درصدی سود کنور در سال 97 


برنامه های آینده شرکت


§ توسعه زنجیره محصولات و ارتقای کیفیت محصولت تولدی و استفاده بهینه از ذخایر معادن و ظرفیت کارخانه های فراوری جهت پاسخ به تقاضای ارضا نشده بازار

§ بهره برداری و تولید کامل خطوط کنسانتره و گندله تا رسیدن به ظرفیت اسمی

§ توسعه بازار فروش محصولات شرکت با تمرکز فروش داخلی و درب کارخانه

§ توسعه برندصبانور به منظور ایجاد تمایز بیشتر نسبت به رقبا

§ استفاده از فرصت های بازار و معافیت های مالیاتی و گمرکی جهت توسعه صادرات و واردات

§ حفظ نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده و اسنفاده بهینه از نیروهای موجود

§ ارتقای سطح دانش فنی و کیفی شرکت و کارکنان

§ مطالعات اکتشافی جدید به همراه حفاری توده های معدنی اطراف معادن به منظور اکتشاف توده های جدید

§ توسعه آزمایشگاه ها و کنترل عیار و کیفیت محصولات تولیدی

§ افزایش ظرفیت ایجاد فضای سبز و تبدیل به اولین شرکت معدنی سبز

§ ارتقای استفاده از فلناوری اطلاعات با تاکید بر نرم افزارهای یکپارچه و مدرن

§ توسعه و تمرکز بر فعالیت های ایمنی و بهداشت (HSEE) جهت جلوگیری از بروز حوادث پرسنلی



لازم به ذکر است؛ در پایان مجمع براساس رای سهامداران 480 ریال سود به هر سهم تخصیص یافت همچنین پاداشی 2500 میلیون ریال به اعضای هیات مدیره و حق حضوری 18000000 ریالی برای اعضای غیرموظف هیات مدیره درنظر گرفته شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر