بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
رئیس انجمن پالایش نفت مطرح کرد:

تعیین قیمت پایه براساس فرمول وزارت نفت

رئیس انجمن پالایش نفت گفت: انجمن صنفی کارفرمایی پالایش نفت قیمت پایه فرآورده‌های پالایشگاهی را درکمیسیون تخصصی قیمت‌گذاری و بر مبنای فرمول وزارت نفت تعیین می‌کند. در واقع بر اساس فرمول وزارت نفت قیمت پایه تعیین و برای انجام معاملات به صورت ماهانه به بورس کالا و بورس انرژی اعلام می‌شود.
کد خبر : ۱۹۲۴۲۲

تعیین قیمت پایه براساس فرمول وزارت نفت

به گزارش بورس نیوز، ناصر عاشوری، اظهار کرد:‌ انجمن صنفی کارفرمایی پالایش نفت قیمت پایه فرآورده‌های پالایشگاهی را درکمیسیون تخصصی قیمت‌گذاری و بر مبنای فرمول وزارت نفت تعیین می‌کند. در واقع بر اساس فرمول وزارت نفت قیمت پایه تعیین و برای انجام معاملات به صورت ماهانه به بورس کالا و بورس انرژی اعلام می‌شود.

وی افزود: انجمن برای اولین بار و با هدف شفافیت بیشتر، از نمایندگان دستگاه‌های نظارتی دعوت کرد تا در کمیسیون نرخ گذاری حضور داشته باشند و گزارش نحوه کشف و چگونگی تعیین قیمت فراورده‌ها نیز به آنها ارایه شد.

عاشوری افزود: البته هر ماهه انجمن پس از تعیین قیمت یک رونوشت از دلایل و چگونگی قیمت‌های تعیین شده به دستگاه‌های نظارتی ارسال می‌کند تا در جریان قرار گیرند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی شامل ریاست جمهوری، معاونت اقتصادی دولت، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و سازمان تعزیرات خواهد شد که در چگونگی تعیین قیمت فرآورده‌های نفتی در بورس، کاملا نظارت کرده و تمامی امور با تصمیمات روشن و شفاف پیش می‌رود.

عاشوری درباره چگونگی قیمت‌گذاری نیز بیان کرد: ما همیشه سعی کردیم قیمت‌ها را به صورت ماهانه اعلام کنیم اما به تازگی به دلیل تغییر در مولفه‌های اقتصادی مانند کاهش قیمت دلار و نفت ناچار شدیم قیمت فرآورده‌ها در بورس‌ها را زودتر از زمان مقرر تعدیل و کاهش قیمت در اواسط ماه صورت گرفت.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت تصریح کرد: بیش از ۳۰ محصول کالای ویژه مانند لوب‌کات، وکیوم باتوم، حلال‌ها، خوراک ویژه پتروشیمی‌ها، روان‌سازها و ... کاهش یافتند . زیرا بر اساس مصوبه ما مکلف هستیم در صورت کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی متغیرهای اقتصادی به همان میزان قیمت‌ها را تغییر دهیم و کاهش به یکباره قیمت نفت و دلار باعث شد قیمت فرآورده‌ها بین ۱۰ تا ۱۳ درصد کاهش یابد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی انجام می شود؛

عرضه 1000 تن قیر در بورس کالا

از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت؛

قدردانی از وزارت نفت برای بهبود کیفیت سوخت

امروز، در بورس انرژی انجام خواهد شد؛

تنوع عرضه فرآورده های پالایشگاهی در رینگ بین الملل

ارسال نظر