بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشاورزان انتظار داشتند بعد از اتمام سیل، خسارت آنها در کمترین زمان ممکن پرداخت شود اما درحال حاضر بعد از گذشت 2 ماه اقدامی صورت نگرفته است.
کد خبر : ۱۹۲۴۶۳

خسارت کشاورزان سیل زده پرداخت نشده است

به گزارش بورس نیوز، جواد کاظم نسب الباجی در رابطه با وضعیت پرداخت خسارت سیل‌های اخیر در استان خوزستان، اظهار کرد: بعد از وقوع سیل بزرگترین مشکل موجود خسارات ناشی از سیل به اراضی کشاورزی است که برخی از کشاورزان برای نجات شهرها زمین‌های کشاورزی خود را تقدیم سیل کرده‌اند.

نماینده مردم اهواز و باوی در خانه ملت افزود: کشاورزان انتظار داشتند بعد از اتمام سیل، خسارت آنها در کمترین زمان ممکن پرداخت شود اما درحال حاضر بعد از گذشت 2 ماه اقدامی صورت نگرفته است. کارشناسانی که در محل‌های سیل‌زده حضور پیدا می‌کند از اراده کافی برای جبران خسارات سیل برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: اعتبارات وارد استان خوزستان شده اما آماربرداری‌ها توسط مسئولین استانی به اتمام نرسیده است. کشاورزان سیل‌زده استان در بدترین شرایط قرار دارند، از یک سو خسارات خود را دریافت نکرده‌اند و از سوی دیگر امکانات لازم برای کشت دوم به منظور جبران خسارات در اختیار آنها قرار نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: وام کشاورزان خسارت‌دیده در سیل اخیر را استمهال نکرده‌اند و میزان خسارت سیل به اراضی استان خوزستان تا اندازه‌ای محاسبه شده رقم بسیار بالایی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مسئولان بیمه استان تا این لحظه به تعهدات خود در قبال اراضی بیمه‌شده عمل نکرده‌اند. خاطرنشان کرد: تعدادی از کشاورزان به دلیل اینکه شرکت‌های بیمه در سال‌های گذشته به تعهدات خود عمل نکرده بودند نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام نکرده‎‌اند و همین موضوع موجب بروز مشکلاتی شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر