بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
افق رو به رشد سبحان انکولوژی؛

گردش خطوط تولید «دسانکو» شدت می گیرد

مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی گفت: برنامه ریزی جهت صادرات داروهای ضد سرطان باتوجه به استانداردهای بین المللی تولید و کنترل آغاز شده همچنین صادرات 4 تا 5 میلیون دلاری به عراق نیز در پیش است.
کد خبر : ۱۹۲۵۹۸

به گزارش بورس نیوز، مهدی بلوچستانی اصل مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور 85.64 درصدی سهامداران برگزار شد، گفت: تاکستوتر، جمسیتابینف نورتزومیب، انکوکپ، پلی تکسل، کپسول ایماتینیب و پمترکسد از جمله محصولات شرکت مسوب میش وند که در این میان دو داروی ایماتینیب و پمترکسد محصولی استراتژیک و جدید هستند.


وی با بیان اینکه میزان صادرات شرکت درسال گذشته، 90 هزار یورو بوده، ادامه داد: مبلغ 500 هزار یورو صادرات به سوریه انجام شده اما به دلیل عدم تسویه در گزارش ها قید نشده است.

بلوچستانی افزود: برنامه ریزی جهت صادرات داروهای ضد سرطان باتوجه به استانداردهای بین المللی تولید و کنترل آغاز شده است.

مدیرعامل سبحان انکولوژی خاطرنشان کرد: شرکت در سال 97 موفق به اخذ 45 پروانه ساخت از سازمان غذاودارو شده که بیشتر آن ها مربوط به داروهای خوراکی هستند.

مدیرعامل سبحان انکولوژی افزود: افزایش بچ محصولات جهت افزایش ظرفیت خطوط تولیدی، متنوع‌سازی خرید مواداولیه جهت کاهش قیمت خرید و افزایش کیفیت مواد، کاهش زمان موردنیازجهت تولید محصولات بخصوصی در بخش جامدات،افزایش قراردادها با شرکت های دانش بنیان در راستای تامین مواد اولیه و کاهش دوره وصول مطالبات از جمله اقدامات انجام شده جهت کاهش قیمت تمام شده و افزایش سودآوری شرکت محسوب می شوند.


صادرات 5 میلیون دلاری به عراق در پیش است

براساس این گزارش، در ادامه مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می خوانید:


پیام هیات مدیره

خداوند متعال را سپاس می گوییم که توفیق خدمت به مردم کشورعزیزمان را با ارائه فرآورده های دارویی منحصر به فرد با کیفیت و قیمت مناسب به ما ارزانی شدات تا این شرکت بتواند پاسخگوی حمایت ها و اعتماد سهامداران محترم بوده و زحمات همکاران پرتلاش خودرا جبران کرده و در نظام سلامت که شامل بیمار،خانواده بیمار، پزشکان، داروسازان، سازمان غذاو دارو، سازمان های بیمه و سایر ذینفعان بوده پس از یک سال تلاش شبانه روزی هیات مدیره و همکاران سربلند بیرون آید.

خدوتند متعال را سپاس می گوییم که یک سال دیگر فرصت یافته که نتیجه اجرای سیاست های اعضای محترم هیات مدیره و هلدینگ محترم را به خدمت سهامداران محترم ارائه کنیم.

در طول سال گذشته باوجود سیاست های انقباضی جهت کنترل تورم به لطف خداوند باریتعالی و تلاش و کوشش مضاعف کارکنان و همچنین حمایت های سهامداران محترم اصلی شرکت موفق به دستیابی اهداف از پیش تعیین شده شدیم تا پاسخگوی حمایت ها و اعتماد سهامداران محترم باشیم و رسالت خودرا در مقابل کلیه ذینفعان شامل بیمار و خانواده محترم بیمار، پزشکان، سازمان غذاو دارو وس ازمان های حمایتی بیمه ای به نحو مطلوب به انجام برسانیم. در حالی که صنعت داروسازی جهانی با تمرکز بر بازارهای نوظهور با روند افزایش مصرف داروهای ژنریک و ارائه محصولات با قیمت های رقابتی نسبت به داروهای برند به دلیل مشکل تامین منابع حوزه سلامت، افزایش استانداردهای کیفی و حذف شرکت های دارای استانداردها و تجهیزات با کیفیت نامناسب، نیرومندتر شدن شرکت ها با اندازه بزرگ و همچنین عرضه محصولات نوآورانه در حوزه سلامت به ویژه بیوسیمیلارها و همچنین رشد مصرف داروهای ضد سرطان بعنوان پرمصرف ترین دسته دارویی به پیش می رود، صنعت داروی ایران با چالش هایی همچون تامین ناکافی ارز موردنیاز، مشکل دسترسی به فناوری های جدید، دستورالعمل ها و فرآیندها و عدم وجود سیاست ها و برنامه های ثابت در حوزه دارو و کوچک ماند بازار مواجه بوده که تلاش شبانه روزی و بی وقفه و بهرورانه هیات مدیره، مدیران و کارکنان شرکت از طریق توسعه سریع و پرتعداد محصولات دارای فناوری بالا و همچنین حمایت های بی دریغ از سهامداران محترم توانتسه موجبات غلبه بر این مشکلات را فراهم آورد. امیدوار است با استعانت از خدواند متعال و برمبنای استراتژی 5 ساله مصوب پیش روپیگیری اجرای پروژه های جدید این شرکت بتواند با چشم اندازی روشن و امید بخش به روند تثبیت جایگاه ممتاز خود در حوزه تولید داروهای ضد سرطان در منطقه و حتی جهات ادامه دهد.



استراتژی های شرکت:

1) توسعه خطوط تولید با اجرای پروژه های در دست اجرا

2) گسترش سهم بازار محصولات

3) توسعه و گسترش بازارهای صادراتی

4) بهره وری فروش و بازاریابی

5) توسعه سبدمحصولات در راستای توسعه سبد مشتری

6) افزایش بهره وری فرآیندها

7) افزایش بهره وری منابع

8) بهبود عملیات زنجیره تامین

9) ایفای مسئولیت های اجتماعی

10) توسعه سرمایه های انسانی



اهم فعالیت های سبحان انکولوژی در سال 97


 قطع واردات و افزایش سهم محصولات تولیدی

 تغییر قراردادهای کارمزدی به مشارکت فروش

 تثبیت فرهنگ حفاظت و بهبود مستمر تاحصول نتیجه مطلوب خصوصا در تولید محصولات جدید

 افزایش ظرفیت و تولیدمحصولات لئوفیلیزه

 بهره برداری از تصفیه بهداشتی پساب کارخانه

کاهش بهای تمام شده محصولات

بخشودگی جرائم و استمهال بدهی بانکی

 ثبت افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق العاده از مبلغ 451 میلیاردریال به 551 میلیون ریال.

 ثبت محصولات در کشورهای عراق، سوریه،اوگاندا و تاجیکستان

 تصویب افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق العاده از مبلغ 551 میلیاردریال به 861 میلیاردریال.



تغییرات سرمایه شرکت

سرمایه شرکت در تاریخ 29/12/97 مبلغ 551 میلیاردریال است.جدول تغییرات سرمایه شرکت از سال 81 تا تاریخ گزارش به شرح زیر است.

افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 551 میلیارد ریال به 861 میلیاردریال به موجب مصوبه جلسه مجمع عمومی بطور فوق العاده در تاریخ 18/9/97 به تصویب رسیده و در حال طی مراحل قانونی می باشد.


صادرات 5 میلیون دلاری به عراق در پیش است



سرمایه و ترکیب سهامداران:

لیست سهامداران در پایان سال مالی منتهی به 29/12/97 به شرح جدول زیر است:


صادرات 5 میلیون دلاری به عراق در پیش است


شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

شرکت بانماد دسانکودر تاریخ 26/11/94 بعنوان شصت و ششمین شرکت در فهرست نرخ های بازار دوم فرابورس ایران بانماد دسنکو و درگروه مواد و محصولات دارویی درج شد و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 26/12/94 مورد معامله قرار گرفت.

صادرات 5 میلیون دلاری به عراق در پیش است



جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت سبحان انکولوژی تنها  شرکت داروسازی دارای تمامی خطوط تولید داروهای ضدسرطان درایران است که قادر به تولید طیف وسیعی از اشکال داروهای ضد سرطان از جمله قرص،کپسول و ویال لیوفیلیزه بوده و خط تولید ویال های تزریقی این شرکت مجهز به ایزولاتور و مورد تایید شرکت سانوفی فرانسه بوده که از این لحاظ منحصر به فرد است.

ظرفیت اسمی خطوط تولید حدود 10 میلیون قرص و کپسول و بین 800 هزار و یک میلیون ویال در سال است.همچنین این شرکت با داشتن گواهی GMP ملی وزارت بهداشت ایران و با دارا بودن سطح کیفی بالا توانسته الزامات مدنظر شرکت های بزرگ بین المللی از جمله شرکت روش سوییس و سانوفی فرانسه را کسب کندهمچنین همکاری بسیارخوبی با شرکت های استراژن سوی، سیپلا، هند و نیپون کایوکا ژاپن داشته باشد.بررسی بازارداروهای انکولوژی ایران که دربردارنده حدود 20 قلم داروی مرتبط با درمان سرطان بوده نشان دهنده رشد سریع مصرف است به طوری که رشد این بازار بسیار بیشتر از رشد متوسط بازار دارویی ایران وحتی بازار آنکولوژی جهان است.

در این خصوص باید اشاره کرد که تنها دسته دارویی که تاکنون عرصه فعالیت شرکت های چندملیتی بودع و تولیدککنده های داخلی در آن کمترین نقشی داشته اند دسته داروهای ضد سرطان بودع که شرکت سبحان انکولوژی گشاینده راه تولید داخلی این داروها است.

سیاست این شرکت نیز متمرکزبر تولید تحت لیسانس و انتقال تکنولوژی تولید محصولات از شرکت‌های معتبر جهانی است.

سایر داروهایی هم که برای اولین بار در کشور به مرحله تولید صنعتی رسیده و هم اکنون پروانه خودرا اخذ کرده اند به شرح زیر هستند.


صادرات 5 میلیون دلاری به عراق در پیش است

اقدام جهت تولید این داروها پس از سال ها واردات و بسته بندی، اکنون با بهره گیری از دانش فنی داخلی و استفاده از مواد اولیه با بهترین کیفیت آغاز شده و نیاز کشوررا مرتفع خواهد کردکه یان تعداد محصول جایگاه شرکت سبحان انکولوژی را بعنان تولیدکننده محصولات ضد سرطان در کشور ممتاز کرده است.

همکاری با شرکت سانوفی فرانسه

اقدام بسیار مهم بعدی همکاری جهت تولید داروی تاکسوتر در دوزهای 20 و 80 شرکت سبحان انکولوژی، تحت لیسانس شرکت Sanofi فرانسه می باشد که پنجمین شرکت داروسازی جهان در سال 2015 بوده است. شرکت Sanofi دارند مالکیت معنوی انحصاری و حق اختراع انحصاری داروی Taxoter است که این مولکول دارویی رابه بازار دارویی جهان عرضه کرده و انتقال داشن فنی برای تولید این دارو در شرکت سبحان انکولوژی وکشور ایران بعنوان یک انحصار و مزیت محسوب می شود.


محصولات آینده

داروهایی که در حال حاضر در پایپ لاین شرکت داروسازی سبحان انکولوژی قرار گرفته اند داروهایی هستند که هم واجد جذابیت لازم در درمان از نظر متخصصین هستند و هم حائز پارامترهای جذابت بازار از جمله اثرات درمانی بالا، ارزش و رشد بازار هستند.

این داروها طبق گزارش مرکز بین المللی ارزیابی کننده بازار، آینده بسیارخوبی را خواهند داشت. باتوجه به عقد قراردادهای انتقال دانش فنی با شرکت های اروپایی و آسیاسیی معتبر و هم چنین مراکز دانشگاهی و فعالیت متخصصین این شرکت برنامه سبحان انکولوژی تولید و عرضه 12 محصول انکولوژی جدید در سال 98 است.
صادرات 5 میلیون دلاری به عراق در پیش است



اهم فعالیت های انجام شده

صادرات 5 میلیون دلاری به عراق در پیش است

صادرات 5 میلیون دلاری به عراق در پیش است

صادرات 5 میلیون دلاری به عراق در پیش است

صادرات 5 میلیون دلاری به عراق در پیش است

صادرات 5 میلیون دلاری به عراق در پیش است


صادرات 5 میلیون دلاری به عراق در پیش است


برنامه های آینده شرکت:

اطلاعات عملکردمالی پیش بینی شده برای سال مالی 98 به شرح جدول زیر است:


صادرات 5 میلیون دلاری به عراق در پیش است

طی این گزارش می بایست اشاره شود در خصوص برنامه های مورد انتظار در سال مالی یاد شده، تامین نقدینگی ، کاهش دوره وصول مطالبات و‌کاهش تسهیلات و بدهی های بانکی معاون مالی اداری و مدیر مالی نقش عمده ای در افزایش ورود وجه نقد ناشی از فعالیتهای عملیاتی داشتند.

لازم به ذکر است؛ درپایان این مجمع مقرر شد که 120 ریال سود نقدی به هر سهم اختصاص یابد همچنین حق حضور اعضای غیرموظف هیات مدیره 13.333.333 ریال و پاداش اعضا نیز 1666 میلیون ریال تعیین و رونامه اطلاعات نیز جهت چاپ آگهی های شرکت انتخاب شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
سلام
خسته نباشیدبه امیدروزیکه مردم مابجای داروپسته وبادام وگردو و...تناول فرمایند.