بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
مدیرعامل فولاد کویر گفت: اگر سایر واحدهای تولیدی در این مسیر دولت را یاری ندهند، به طور حتم قیمت فولاد در بازار تنظیم نمی‌شود؛ همچنین در این مسیر تسهیل فرآیند پذیرش و معاملات بورس نیز کمک‌کننده است.
کد خبر : ۱۹۳۱۲۲

به گزارش بورس نیوز، احمد خوروش، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نقشه راه صحیحی را برای تنظیم بازار فولاد کشور در پیش گرفته که اختصاص صادرات مقاطع فولادی صرفا برای تولیدکنندگان یا نمایندگان آنها و همچنین تعیین کف عرضه در بورس کالا از آن جمله است.

وی افزود: اگر عرضه شمش در بورس کالا به درستی انجام شود، هم قیمت میلگرد و هم سایر مقاطع فولادی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، معقول خواهد شد.

مدیرعامل فولاد کویر ادامه داد: همچنین با این کار در واحدهای تولیدی مجبور به خرید مواد اولیه با قیمت‌های گران نمی‌شوند. ضمن اینکه با مکانیسم عرضه و تقاضا، قیمت واقعی کشف می‌شود و دست دلالان از ایجاد هیجانات غیرواقعی به بازار کوتاه خواهد شد.

خوروش ادامه داد: فولاد کویر به عنوان یک تولیدکننده بخش خصوصی پیش‌قدم شده و میلگرد تولیدی خود را در بورس عرضه خواهد کرد. اما اگر سایر واحدهای تولیدی در این مسیر دولت را یاری ندهند، به طور حتم قیمت فولاد در بازار تنظیم نمی‌شود؛ همچنین در این مسیر تسهیل فرآیند پذیرش و معاملات بورس نیز کمک‌کننده است.

مدیرعامل فولاد کویر گفت: لازم است هم دولت و هم تولیدکنندگان به مکانیسم عرضه در بورس کالا کمک کنند تا با افزایش عرضه‌ها و منظم شدن آن، شاهد بازگشت قیمت محصولات فولادی به قیمت‌های واقعی باشیم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عصر آهن
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
یه سایت هم هست با نام عصر آهن به صورت مارکت پلیس و بازار اینترنتی که بستری آنلاین است که فعالان صنعت آهن و فولاد اعم از تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان را به صورت امن، سریع و رایگان به یکدیگر مرتبط می سازد و خریداران می توانند با بهره گیری از بروزترین قیمت ها و آخرین اخبار بازار آهن، محصولات خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.