بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
نایب‌رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: چندی پیش کمیته فقهی اوراق جدیدی را به نام اوراق وکالت طراحی کرده بود. جلسات متعددی برگزار و الحمدلله این ابزار جدید که یک برجستگی نسبت به صکوک دیگر دارد، به تصویب رسید و در شورای عالی بورس هم مورد تأیید قرار گرفت و تصویب شد.
کد خبر : ۱۹۳۶۰۷

به گزارش بورس نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، درباره جزئیات جلسه اخیر این کمیته اظهار کرد: موضوع این جلسه دستورالعمل انتشار اوراق وکالت بود. چندی پیش کمیته فقهی اوراق جدیدی را به نام اوراق وکالت طراحی کرده بود. جلسات متعددی برگزار شد و الحمدلله این ابزار جدید که یک برجستگی نسبت به صکوک دیگر دارد، به تصویب رسید و در شورای عالی بورس هم مورد تأیید قرار گرفت و تصویب شد.

وی افزود: دستورالعمل این اوراق تهیه شده بود اما چون طبق برنامه باید این دستورالعمل در کمیته فقهی قرائت و اصلاح می‌شود و اگر موارد خاصی وجود داشت، مطرح می‌شد لذا در جلسه اخیر کمیته فقهی، این دستورالعمل قرائت شد و به تأیید کمیته فقهی رسید و امید است که به زودی شاهد عملیاتی شدن صکوک یا اوراق وکالت در بازار سرمایه باشیم.

نایب‌رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: اوراق وکالت در مواردی که اصطلاحاً کار متنوع بوده و بانی می‌خواهد کارهای مختلفی را انجام دهد که در چارچوب اوراق مشارکت، مرابحه یا اجاره به تنهایی نمی‌گنجد و باید برخی فعالیت‌های متنوع همانند خرید تأسیسات گرفته تا اجاره دارایی‌ها و احداث پروژه داشته باشد، در این موارد اوراق وکالت کارایی خوبی دارد و می‌تواند به اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی کمک کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

نقدشوندگی حداکثری یکی از عوامل پویایی بازار سرمایه

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس مطرح کرد:

توجه به تامین مالی از محل اوراق مالی اسلامی

ارسال نظر