بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
در چارچوب تفاهم کلی با کشور عراق صورت می گیرد؛

حجم مبادلات مالی ۲۰ میلیارد دلاری بین ایران و عراق

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در چارچوب تفاهم کلی با کشور عراق، برنامه‌ریزی شده تا حجم مبادلات مالی بین دو کشور به ۲۰ میلیارد دلار برسد و با توجه به شرایط موجود، این امر قابل انجام است.
کد خبر : ۱۹۴۲۱۳

به گزارش بورس نیوز، شاپور محمدی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه با رییس کمیسیون اوراق بهادار عراق اظهار کرد: در راستای تفاهم‌نامه‌های قبلی دو دولت، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بورس و نهاد ناظر بازار سرمایه عراق به امضا رسید.


وی افزود: مساله‌ای که در این تفاهمنامه مورد بحث قرار گرفت، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات بازار سرمایه دو کشور است.


وی افزود: راه‌اندازی صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری در قالب مسترفاند و فیدرفاند هم از جمله مواری بوده که در دستور کار مشترک قرار گرفت.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در چارچوب تفاهم کلی با کشور عراق، برنامه‌ریزی شده تا حجم مبادلات مالی بین دو کشور به ۲۰ میلیارد دلار برسد و با توجه به شرایط موجود، این امر قابل انجام است.


محمدی بیان کرد: در حال حاضر چهار بورس اصلی در کشور ما وجود دارد، اما در عراق هنوز معاملات بورس کالا شروع نشده است. در همین راستا، یکی از اهداف تفاهم‌نامه راه‌اندازی معاملات کالایی در کشور عراق بوده و امیدواریم برای افتتاح این بورس به برادران عراقی خود کمک کنیم.


وی تاکید کرد: می‌توانیم با ایجاد یک تابلوی مشترک در عراق این مسیر را آغاز کنیم و محصولاتی که از ایران به عراق صادر می‌شود در این تابلو مورد مبادله قرار بگیرد.


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: قرار بر این است که کارگروه مشترکی بین دو کشور ایجاد و زمان اجرا تعیین شود. امیدوارم گام‌های ابتدایی تا ۶ ماه آینده برداشته شود.


محمدی درباره صادرات بنزین نیز گفت: آمادگی در بورس انرژی برای معاملات فرآورده‌های نفتی کامل و به طور صددرصدی است. به طور قطع زمانی که توانستیم نفت کوره و در دفعاتی نفت خام معامله کنیم، معاملات بنزین هم به لحاظ فنی تفاوتی با این قبیل محصولات ندارد و آمادگی کامل برای معامله آن وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر