بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
مدیرعامل فرابورس در نشست یک دیدار یک عرضه مطرح کرد:

فرابورس ایران در مسیر ورود به بازار اول/ افزایش ۳۶درصدی ارزش بازار فرابورس

مدیرعامل فرابورس گفت:، به زودی عرضه سهام فرابورس در بازار اول از طریق گشایش نماد انجام می شود.
کد خبر : ۱۹۴۳۶۵
هامونی
امیر‌هامونی در نشست یک دیدار یک عرضه که به بهانه گشایش نماد فرابورس در بازار اول برگزار شد گفت: فرابورس فعالیت‌های اولیه خود را با ۳ نیروی انسانی آغاز به کار کرد، اما طی ۱۰ سال گذشته ارزش بازاری این نهاد از ۸ میلیارد تومان به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و تعداد نیروی انسانی آن نیز به ۱۳۳ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه ابتدا قیمت هر سهم فرابورس ۱۰۰ تومان بود گفت: در حال حاضر این رقم بازدهی ۱۴۰ درصدی را تجربه کرده که این امر ناشی از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی است.

مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه به زودی عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار اول از طریق گشایش نماد انجام می‌شود گفت: شاخص فرابورس در روز گذشته ۳۳۹۳ واحد بوده که نسبت به ابتدای سال بازدهی ۵۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی با اشاره به اینکه رشد ۱۰ برابری سهام فرابورس در سال‌های گذشته ادامه داد: تعداد سهامداران فرابورس در سال گذشته ۱۳ هزار نفر رسید.
فرابورس ایران در مسیر ورود به بازار اول/ افزایش ۳۶درصدی ارزش بازار فرابورس

هامونی خاطرنشان کرد: در ۱۰ سال گذشته ۴۰۶ هزار میلیارد تومان انواع اوراق در فرابورس معامله شد که حجم معاملات آن ۷۳۱ میلیارد تومان است.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه این میزان اوراق بهادار در ۷۷ میلیون دفعه معامله شده گفت: در حال حاضر ارزش بازار فرابورس نیز نسبت به ابتدای سال افزایش ۳۶ درصدی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۱ هزار میلیارد تومان معامله در فرابورس انجام شده است افزود: حجم تامین مالی فرابورس ۴۲ هزار میلیارد تومان بوده که دولت، بنگاه‌ها، اشخاص و خانوار‌ها تعلق گرفته است.

هامونی ادامه داد: راه اندازی عملیات بازار باز با کمک بانک مرکزی به منظور استفاده از ابزار‌های بازار باتوجه به سیاست‌های پولی، تمرکز در حوزه تکنولوژی، سرمایه گذاری در فینتک‌ها و تقویت تکنولوژی‌های مالی از مهمترین برنامه‌های فرابورس در سال جاری محسوب می‌شود.

مدیرعامل فرابورس ایران در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار فرابورس ایران رتبه اول را بین اعضای فدراسیون جهانی بورس‌ها بازدهی ۱۰۶ درصدی را، به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر