بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
نماینده اتاق ایران در کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس:

ورود سرمایه به بورس باعث رونق تولید و رشد شرکت‌های بورسی می شود

نماینده اتاق ایران در کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس گفت: ورود سرمایه به بورس باعث رونق تولید و رشد شرکت‌های بورسی می‌شود. شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند از مزایای بیشتری برخوردار هستند.
کد خبر : ۱۹۴۶۱۸
به گزارش بورس نیوز، سید حسین سلیمی اظهار کرد: نقدینگی زیاد در کشور باید به یک بازار سرازیر شود و با توجه به آسیب کم در بازار سرمایه این نقدینگی اکنون راه خود را به سمت بورس یافته است.

وی افزود: در شرایط فعلی بازار مسکن کمی متوقف شده و نوسان بازار دلار و طلا، سرمایه‌گذاران را با ترس و تردید روبه‌رو کرده است. در این شرایط سرمایه‌گذاری در بورس تبدیل به بهترین گزینه شده است.

نماینده اتاق ایران ادامه داد: در گذشته در بورس حجم معاملات در روز تنها به ۵۰ میلیارد تومان می‌رسید، اما اکنون این حجم گاهی به ۲ هزار میلیارد تومان هم می‌رسد که نشان می‌دهد حجم معاملات در بازار سرمایه چند برابر شده است. اگر بورس به همین صورت به رشد خود ادامه دهد، به طور حتم سرمایه‌ها به جای رسوب در بانک‌ها به سمت بازار سرمایه سوق داده می‌شوند.

سلیمی تاکید کرد: ورود سرمایه به بورس باعث رونق تولید و رشد شرکت‌های بورسی می‌شود. شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند از مزایای بیشتری برخوردار هستند. اما در وضعیت فعلی تعدادشرکت‌های بورسی ما نسبت به جمعیت و تولید ناخالص ملی بسیار اندک است.

نماینده اتاق ایران در کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس گفت: بورس مقررات خاص خود را دارد، اما اگر شرکت‌ها وارد بورس نشوند بزرگ نخواهند شد و این مساله باعث می‌شود همچنان به صورت سنتی اداره شوند. اگر به دنبال شرکت بزرگ ملی هستیم و می‌خواهیم تولید ناخالص ملی در سهم بورسی افزایش پیدا کند باید وارد بورس شویم. در واقع شرکت‌های بورسی می‌توانند از وام‌های بین‌المللی استفاده کنند و قبلا نمونه‌هایی از این اتفاق را تجربه کرده ایم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر