بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
رئیس سازمان بورس گفت: یکی از دلایلی که منجر به رشد بازار سرمایه در سال‌های اخیر به ویژه سال جاری شد، اشباع بازار‌های رقیب نسبت به بورس بود.
کد خبر : ۱۹۴۶۹۴
به گزارش بورس نیوز، شاپور محمدی، درخصوص بازدهی بازارسرمایه اظهار کرد: یکی از دلایلی که منجر به رشد بازار سرمایه در سال‌های اخیر به ویژه سال جاری شد، اشباع بازار‌های رقیب نسبت به بورس بود. زیرا این بازار‌ها دیگر توانایی کافی برای بازدهی سود مناسب به سرمایه‌گذاران خود را نداشتند، به همین دلیل تعداد کمی از سرمایه‌گذاران برای امر سرمایه‌گذاری به آن‌ها رجوع می‌کردند.
وی افزود: در نتیجه حجم قابل توجهی از نقدینگی راه خود را پیدا کرده و به بازار سرمایه سوق پیدا کرده است. بازار سرمایه نیز همواره با اطلاع‌رسانی‌های مستمر شرایط حضور در بورس را برای مخاطبان عام شرح داده است.

دبیر شورایعالی بورس ادامه داد: همیشه به مشتریان این تذکر می دهیم که برای حضور در بازارسرمایه بعد از بررسی عملکرد چندین شرکت اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. مخاطبان بازار سرمایه همواره باید از شایعات و سیگنال‌فروشی‌ها دوری کرده و در دوره‌های مختلف آموزشی بازار سرمایه شرکت کنند تا سرمایه‌گذاری موفقی را در بورس داشته باشند.

محمدی درباره تاخیر در راه‌اندازی بازار متشکل ارزی بیان کرد: دلایل متخلفی برای تاخیر در راه اندازی این بازار وجود دارد که عمده‌ترین آن چینش و برنامه‌ریزی دقیق بانک مرکزی برای صحیح‌تر عملیاتی شدن این بازار پولی است.

رئیس سازمان بورس گفت: به طور حتم بانک مرکزی برای بازار متشکل ارزی، استراتژی دقیق و بازیگران متناسب با شرایط بازار کشور را انتخاب خواهد کرد تا موفقیت قابل توجهی صورت گیرد. سازمان بورس و شرکت فرابورس ایران به عنوان کمک فکری و مشورتی در این موضوع ورود خواهند کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قابل توجه سهامداران گروه بانکی؛

تشکیل مثلثی جدید برای بازار متشکل ارزی

معاون توسعه کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران:

بازار بدهی هنوز جای رشد دارد

ارسال نظر