بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین گفت:در سه ماهه امسال بخشی از صادرات را محقق کردیم، اما بر اساس برنامه‌ها در تلاش هستیم ۳۰ درصد از حجم تولید را صادر کنیم.
کد خبر : ۱۹۴۷۱۸
در تلاش هستیم ۳۰ درصد از حجم تولید را صادر کنیم

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا سلیمانی، اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در اردیبهشت سال جاری به عنوان پانصدوسی‌ودومین شرکت در فهرست بازار دوم بورس با نماد «تاصیکو» در بخش استخراج کانی‌های فلزی درج و با کشف ۲۲۰ تومان به ازای هر سهم توسط شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) عرضه شد. 

وی افزود: تاکنون قیمت هر سهم حدود ۲۷۵ تومان بوده که این موضوع نشان‌دهنده رشد قیمت سهام در چهار ماه و ماه‌های آتی است. 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین شامل ۱۲ شرکت مدیریتی و ۱۳ شرکت وابسته است. این شرکت به عنوان یکی از هلدینگ‌های اصلی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مطرح بوده و در حوزه‌های صنایع معدنی، فلزی و غیرفلزی فعالیت‌های اثرگذاری داشته است. گفتنی است، ارزش سبد سرمایه‌گذاری «تاصیکو» شامل شرکت‌های بورسی و غیربورسی تا پایان خرداد ماه ۹۸ بالغ بر ۹۳۰۰ میلیارد تومان و ارزش کل بازار «تاصیکو» ۵۴۵۲ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

سلیمانی بیان کرد: معدن و صنایع معدنی بخش‌های مهم کشور هستند و در وضعیت کنونی که صنایع نفتی با محدودیت‌های روبه‌رو شده‌اند، این صنایع می‌توانند نقش مهمی را در توسعه اشتغال و محرومیت‌زدایی به وسیله توسعه متوازن را دنبال کنند و در نهایت ارزش‌افزوده بیشتری را در کشور ایجاد کند. 

وی خاطرنشان کرد: بنده و همکارانم به دنبال این هستیم که شرکت را در تکمیل زنجیره ارزش و زنجیره تامین حوزه‌های اصلی فعالیت شرکت شامل مس، فولاد، طلا و فلزات و کانی‌های گران‌بها و کمیاب به یک هلدینگ تخصصی تبدیل کنیم. همچنین این هلدینگ پیشرو در حوزه صنایع معدنی، فلزی و غیر فلزی باید در بازار رده اول و دوم فولاد و مس و طلا حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد. بنا به گفته مدیر عامل تاصیکو در این دوره مدیریت جدید تلاش خواهیم کرد EPS تاصیکو با افزایش مناسب و قابل قبولی برخوردار شود؛ بنابراین اعلام می‌کنیم EPS را دوبرابر خواهیم کرد. 

سلیمانی توضیح داد: در راستای سیاست‌های دولت، بخصوص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسعه رویکرد سهام‌داری و ایجاد ارزش افزوده‌های مناسب بخصوص در بازار سرمایه مقرر است سهام ۲ شرکت زغال سنگ پرورده طبس به بورس و صنایع سرام آرا به فرابورس عرضه شود. 


مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین دررابطه با افزایش سرمایه این شرکت تاکید کرد: افزایش سرمایه یکی از اهدافی است که با حمایت شستا از محل انباشت سود بتوانیم سرمایه فعلی شرکت را افزایش دهیم. 

 وی ادامه داد: عمده شرکت‌ها بودجه و برنامه مصوب را محقق کرده‌اند. براین اساس در کل ۳۶ درصد از خالص بودجه سال مالی ۱۳۹۸ محقق شده و نسبت به دوره مشابه سال گذشته از درصد افزایش ۲۴۹ درصدی برخوردار بوده است.

سلیمانی درخصوص مساله صادرات در زیرمجموعه‌های هلدینگ، بیان کرد: در شرایط جدید تحریمی و به ویژه تحریم شدن صنایع فلزی محدودیت‌هایی برای صنایع وابسته ایجاد شده، اما همه‌ی تلاش ما این بوده تا با شناسایی مسیر‌های جدید و تدابیر مدیریتی صادرات را گسترش دهیم. 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین همچنین خاطرنشان کرد:در سه ماهه امسال بخشی از صادرات را محقق کردیم، اما بر اساس برنامه‌ها در تلاش هستیم ۳۰ درصد از حجم تولید را صادر کنیم. در این مسیر استفاده ازظرفیت‌های مناطق آزاد و بازار کشور‌های همسایه و بازار هدف‌ها از برنامه‌های راهبردی است. همچنین تولید مشترک با کشور‌های همسایه در بخش معدن و همچنین بکارگیری فناوری از دیگر راهبرد‌ها است تا بتوانیم با این ظرفیت سازی توسعه صادرات را رونق بخشیم.

سلیمانی گفت: با عنایت به تحولات حاکم و نافذ بر فضای کسب و کار کشور و لزوم به افزایش سطح بکارگیری از نیرو‌های جوان تحصیل کرده، پرتلاش، تعهد و متخصص مقوله جانشین‌پروری و بکار گیری از جوانان متعهد و متخصص در پست‌های کلیدی، تصمیم‌ساز و اثرگذار از مهمترین برنامه‌های این هلدینگ است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین:

اقبال به سهام بزرگ و بنیادی کمتر شده است

در صورت های مالی ۱۲ماهه صورت گرفت؛

سود خالص بیش از ۵هزار میلیارد ریالی «تاصیکو»

مدیر عامل گروه صنعتی و معدنی امیر مطرح کرد:

کاهش تولید برخی صنایع به دلیل کندی تخصیص ارز

ارسال نظر