بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
طی معاملات هفته اخیر،206 تن و 304 کیلوگرم محصول زعفران نگین و رشته‌ای درجه‌یک و 9389 تن محصول زیره سبز در بورس کالا معامله شد.
کد خبر : ۱۹۴۷۲۴

به گزارش بورس نیوز، در معاملات هفته‌های اخیر، در 8 سررسید فعال در بازار قراردادهای آتی زعفران و زیره سبز 356 هزار و 942 قرارداد آتی توسط معامله گران منعقد گردید که معادل 206 تن و 304 کیلوگرم محصول زعفران نگین و رشته‌ای درجه‌یک و 9389 تن محصول زیره سبز بود.

استقبال از قراردادهای زیره سبز، بیش از 56 درصد ارزش کل معاملات بازار مشتقه را تنها در دو نماد معاملاتی فعال بر پایه این محصول رقم زد، به طوریکه دو نماد قرارداد آتی زیره سبز تحویل ماه شهریور و آبان سال جاری به ترتیب بیش از ۲۱۴۷ میلیارد و ۱۰۴۵ میلیارد ریال از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند.

نتیجه این معاملات، انعقاد 63 هزار و 839 قرارداد آتی زیره سبز برای تحویل در سررسید شهریورماه 98 بود که 30 هزار و 56 قرارداد آتی زیر سبز نیز برای تحویل در سررسید آبان ماه معامله گردید.

در بخش معاملات زعفران نگین و رشته‌ای نیز بیش زا 263 هزار قرارداد آتی منعقد شد که در میان سررسیدهای فعال، بیشترین حجم و ارزش معاملات را قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در شهریور 98 با انعقاد ۱۲۹ هزار و ۲۳۲ قرارداد به ارزش ۱۲۵۲ میلیارد و ۷۹ میلیون ریال در میان سایر نمادهای فعال بر پایه دارایی طلای سرخ به خود اختصاص داد. در دو سررسید مرداد و مهر ۹۸ نیز به ترتیب ۳۵ هزار و ۹۱ هزار قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد.

در سه نماد فعال قراردادهای آتی زعفران رشته‌ای با سررسید مرداد، شهریور و مهرماه ۹۸ نیز درمجموع ۷۱۹۶ قرارداد به ارزشی بیش از ۲۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال منعقد شد.

لازم به ذکر است در پایان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد موقعیت‌های باز در هشت نماد معاملاتی فعال، به بیش از ۷۶ هزار موقعیت افزایش یافت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر