بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
کارشناس بورس انرژی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

ناز عراق و نیاز ایران/ افزایش حجم عرضه در ایستگاه ششم

اطلاعیه عرضه ۲ میلیون بشکه نفت خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی باقیمت پایه ۵۲ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه برای تاریخ چهارشنبه (۳۰ مردادماه) منتشر شد. این ششمین عرضه نفت خام سنگین در رینگ بین‌الملل از زمان آغاز عرضه نفت در بورس انرژی است. دهم اردیبهشت امسال در نخستین عرضه نفت خام سنگین ۷۰ هزار بشکه معامله شد.
کد خبر : ۱۹۴۷۸۱

حمل و نقل زمینیِ غیر جذاب/نازِ عراق و نیاز ایران/ افزایش حجم عرضه ششم/

حامد نعیم نژاد، کارشناس بورس انرژی، در همین رابطه به خبرنگار بورس نیوز گفت: ازجمله موضوعاتی که در عرضه‌های گذشته به روند کار اضافه‌شده، بحث حمل‌ونقل زمینی است که در نوع خود امری جذاب به شمار می‌رود اما؛ این روش نتوانسته تاکنون جذب مشتری داشته باشد.

وی به میزان و حجم عرضه در دور جدید اشاره کرد و افزود: حجم عرضه های اول، یک میلیون بشکه بود که در عرضه های اخیر به دو میلیون بشکه افزایش یافته و این میزان قابل توجهی است.

این کارشناس بورس انرژی در ادامه تصریح کرد: در رابطه با موضوع حمل‌ونقل و ترانسفورهای مالی تا جایی که شرکت نفت توانایی داشته به رفع مشکل پرداخته، همچنین مشکلات قیمت‌گذاری نیز بررسی‌شده و فرمول قیمت گذاری مورد قبول فعالان است.

نعیم نژاد در پایان اظهار داشت: تاکنون بیشترین میزان صادرات به کشورهای آسیای شرقی صورت گرفته و در بازارهای همسایه نزدیک مانند کشورهای عراق، پاکستان و ...، حمل‌ونقل زمینی نتوانسته جذابیتی ایجاد کند. البته به‌صورت مقطعی از سوی کشور عراق با توجه به تفاوت کیفیت بین نفت ایران و این کشور، اعلام نیاز صورت گرفته ولی منجر به اجرایی شدن این امر نشده است.

لازم به ذکراست، عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ایجاد تنوع در روش‌های فروش نفت و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی به‌منظور صادرات نفت خام در دستور کار قرارگرفته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بورس انرژی در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"فرمولی" که داغی "قیر" بخش‌خصوصی را انداخت

ارسال نظر