بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
در دوره مالی ۶ماهه انجام شد؛

سود عملیاتی بیش از یک هزار ریالی «وتوسم»

این شرکت، سود عملیاتی را یک هزار و ۸۱میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و ۸۳ریال و سود انباشته پایان دوره را یک هزار و ۳۳۶میلیارد ریال اعلام کرده است.
کد خبر : ۱۹۴۹۲۶
سود عملیاتی بیش از یک هزار ریالی «وتوسم»
به گزارش بورس نیوز، در اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ این شرکت با سرمایه ۴هزار و ۵۰۰میلیارد ریالی سود هرسهم به ۲۴۱ریال رسیده است.

این شرکت در گزارش ۶ماهه، سود عملیاتی را یک هزار و ۸۱میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و ۸۳ریال و سود انباشته پایان دوره را یک هزار و ۳۳۶میلیارد ریال اعلام کرده است.

«وتوسم» در صورت خلاصه سرمایه‌گذاری‌های خود با توجه به پرتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، بهای تمام شده را طی این دوره با افزایش ۱۱۵میلیارد و ۸۲۲میلیون ریالی مبلغ یک هزار و ۹۳میلیارد و ۹۵۶میلیون ریال اعلام کرد.
 
همچنین ارزش بازار را با افزایش ۳۵۴میلیارد و ۴۰۹میلیون ریالی مبلغ یک هزار و ۷۷۲میلیارد و ۷۴۵میلیون ریال منتشر کرده است.

در صورت خلاصه سرمایه‌گذاری‌های خود با توجه به پرتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس با رشد ۷هزار و ۱۸۱میلیارد و ۳۰۶میلیون ریال همراه شده است.

این شرکت در دوره مورد گزارش، سود واگذاری‌های بورسی را ۷۳۵میلیارد و ۷۲۲میلیون ریال اعلام کرد و مبلغ کل سهام واگذار شده را ۲هزار و ۵۶۳میلیارد و ۷۳۷میلیون ریال اعلام کرد. علاوه بر این کل مبلغ بهای تمام شده سهام بورسی خریداری شده را ۲هزار و ۲۴میلیارد و ۹۸۴میلیون ریال منتشر کرد.

این شرکت در تشریح اهداف خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده که سرمایه‌گذاری‌های شرکت همواره بر اساس تحلیل صورت‌های مالی و برآورد سود سال‌های آتی با عنایت به پیش‌بینی‌ها و برآورد‌های کارشناسی نسبت به تمامی موارد اثر گذار بر عملکرد مالی شرکت‌های هدف انجام می‌شود، بنابراین شرکت سعی کرده در صنایعی سرمایه‌گذاری کند که دارای مزیت رقابتی در کشور باشند.

بنابر این بخش مهمی از ارزش بازاری سبد دارایی‌ها بورسی و فرابورسی شرکت مربوط به صنایع فلزات اساسی، شیمیایی، فرآورده‌های نفتی و استخراج کانه‌های فلزی است. علاوه بر آن، شرکت همواره به ابزار‌های نوین مالی و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری درآن‌ها توجه خاص مبذول داشته و بررسی آن را در اولویت کاری خود قرارداده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر