بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

رشد ۹.۹درصدی حجم فروش سیمان/ ۲ شایعه مثبت برای سیمانی‌ها

تحویل سیمان در ۴ماهه امسال به حدود ۱۸میلیون و ۳۹هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا ۹.۹درصد رشد نشان می دهد که این رشد هم ناشی از افزایش حجم فروش داخلی و رشد حجم صادرات است.
کد خبر : ۱۹۴۹۳۵
به گزارش بورس‌نیوز، در بازار سبز امروز، سبزی سیمانی ها در میان صف های خرید این سهم ها بیش از سایر گروه ها چشم نوازی می‌کرد.

این روزها دو شایعه مطرح شده که احتمالا می توانند تقاضای سیمان را افزایش دهند.

نخست آنکه گفته می شود به دلیل افزایش هزینه انرژی در پاکستان، تولید سیمان در این کشور توجیه نداشته و ایران، جایگزین پاکستان در بازار افغانستان خواهد شد. دیگر آنکه یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده در سال ۹۸ هنوز قیر رایگان به پروژه های عمرانی تحویل داده نشده و با توجه به افزایش قیمت قیر ، حجم تعهدات دولت به یک چهارم کاهش یافته است.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: در مورد دو شایعه مطرح شده، اطلاعی ندارم؛ اما تحقق هر یک از این دو مورد اتفاقات مثبتی برای صنعت سیمان رقم خواهد خورد. 

وی افزود: سیمان می تواند جایگزین قیر در پروژه های عمرانی شود و استفاده از رویه های بتنی در جاده سازی به جای قیر، برای صنعت سیمان کشور مزیت تلقی می گردد.

شیخان در خاتمه با اشاره به روند صعودی تقاضای سیمان گفت: در ۴ ماهه ابتدای امسال تحویل سیمان به حدود ۱۸ میلیون و ۳۹ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا ۹.۹ درصد رشد نشان می دهد. این رشد هم ناشی از افزایش حجم فروش داخلی و هم رشد حجم صادرات است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
برخی مبگویند ::::الان در فسرب با نرخهای جهانی فعلی فلزات وقیمت دلار8000تومانی ،نزدیک به هزار تومان سود در امد وجود دارد !!!!/ایا این براساس گزارش جدید فسرب وپاسخ به سوالات داده شده توسط مدیر عامل شرکت درست است ؟؟؟؟