بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
معاونت مالی و اقتصادی «ومعادن» در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

دغدغه‌ای بابت افت سودآوری زیرمجموعه‌ها نداربم

اوضاع شرکت های زیرمجموعه «ومعادن» مطلوب است و گزارش های ۶ ماهه جذابی منتشر خواهند کرد.
کد خبر : ۱۹۵۲۰۷

دغدغه‌ای بابت افت سودآوری زیرمجموعه‌ها نداربم

به گزارش بورس نیوز ، یکی از سهم های بزرگ بازار، سهم شرکت توسعه معادن و فلزات است. این هلدینگ سرمایه گذاری به عنوان سهامدار عمده سهم های ارزشمندی همچون «کگل» ، «کچاد» ، «کنور» ، «فخاس» ، «بکام» و... ناو تقریبا ۶۵۰ تومانی دارد.

دغدغه ای بابت افت سودآوری زیرمجموعه ها در نیمه دوم سال نداربم
به رغم آنکه گزارش های منتشر شده از سوی زیرمجموعه های «ومعادن» تا کنون مطلوب بوده و رشد زیادی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهند؛ اما نگرانی ها بابت رکود احتمالی در بازارهای جهانی و افت قیمت فلزات اساسی و محصولات معدنی، مجال رشد به این سهم نداده است. البته «ایمیدرو» در نامه اخیر خود به شرکت های بزرگ معدنی و فولادی از جمله شرکت توسعه معادن و فلزات و چند زیرمجموعه اش، خواستار گزارش توجیهی افزایش سرمایه از محل سود انباشته شده است.

مرتضی علی اکبری معاونت مالی و اقتصادی شرکت توسعه معادن و فلزات «ومعادن» در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: نگرانی بابت افت سودآوری شرکت های زیرمجموعه در نیمه دوم سال نداریم؛ چرا که شرکت هایی که محصول خود را در بازار داخل عرضه می کنند، عمدتا نرخ فروشی کمتر از قیمت های جهانی داشته اند و حالا، در صورت کاهش قیمت های جهانی، نرخ فروش شرکت ها کاهش نخواهد داشت. کما اینکه به دلیل فاصله قیمت های داخلی با بازارهای جهانی، فولادی ها رغبت بیشتری به صادرات و افزایش ظرفیت تولید پیدا کرده اند.

وی افزود: همچنین با توجه به الزام شرکت های سنگ آهنی به اولویت در تامین نیاز بازار داخل و صادرات مازاد نیاز بازار داخل، به نظر می رسد حجم تولید فولاد در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت و وضعیت تولید و فروش شرکت های معدنی بهبود خواهد یافت. ضمن اینکه در حال حاضر نیز اوضاع شرکت های زیرمجموعه «ومعادن» مطلوب است و گزارش های ۶ ماهه جذابی منتشر خواهند کرد. علاوه بر این با در نظر گرفتن اختلاف قیمت ها با بازارهای جهانی، در صورت موافقت وزارت صمت با افزایش قیمت های داخلی، شرایط بهتر نیز خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خبر خوش مسی برای سهامداران «ومعادن»؛

خرید سهام شرکت ملی مس به زودی

خبر خوش مسی برای سهامداران «ومعادن»؛

خرید سهام شرکت ملی مس به زودی

ارسال نظر