بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
نائب رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک مسکن گفت:

۶۰ درصد ارزش بازارسرمایه در اختیار سهام شرکت‌های بنیادی

نائب رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک مسکن گفت: تقریبا ۶۰ درصد از ارزش بازارسرمایه در اختیار سهام شرکت‌های بنیادی است. این شرکت‌ها با وجود این که P به E اکثر آن‌ها در حدود ۵ یا حتی زیر ۵ است، در ماه‌های اخیر رشد قابل قبولی را تجربه نکرده اند.
کد خبر : ۱۹۵۹۳۹

۶۰ درصد ارزش بازارسرمایه در اختیار سهام شرکت‌های بنیادی

به گزارش بورس نیوز، محمدمهدی بحرالعلوم در رابطه با تاثیر تسویه اعتباری کارگزاری‌ها اظهار کرد: هرچند که مساله تسویه اعتباری کارگزاری‌ها در گذشته پررنگ و موثر بود، اما در وضعیت فعلی به دلیل افزایش حجم نقدینگی در بازار این مساله بسیار کمرنگ شده است.

وی افزود: مشتری‌مداری و حفظ منافع مشتری به عنوان اولویت‌های کاری کارگزاری‌ها بوده و این اولویت‌ها سبب می‌شود که کارگزاری‌ها در برخورد با مشتریان اعتباری، آن‌ها را مجبور به تسویه کامل در سررسید اعتباری یا سال مالی خود نکنند. همین موارد تغییر شرایط تسویه اعتباری کارگزاری‌ها را نسبت به چهار، پنج سال گذشته در پی داشته است.

نائب رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک مسکن ادامه داد: تقریبا ۶۰ درصد از ارزش بازارسرمایه در اختیار سهام شرکت‌های بنیادی است. این شرکت‌ها با وجود این که P به E اکثر آن‌ها در حدود ۵ یا حتی زیر ۵ است، در ماه‌های اخیر رشد قابل قبولی را تجربه نکرده اند.

بحرالعلوم درخصوص رکود ارز بر بازار‌های دیگر بیان کرد: وقتی بازار ارز ثبات پیدا کرد در بازار‌های طلا، مسکن و خودرو کاهش قیمت را داشتیم که این موضوع تمایل ورود نقدینگی به این بازار‌ها را به شدت کاهش داده است. از سوی دیگر سپرده‌های بانکی نیز به دلیل ماه‌شمار شدن جذابیت خود را از دست داده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر