بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر : ۱۹۶۲۱۹

 

 

 

شکل گیری ایده های خلاقانه مانند آمازون و لایف استایل جفگفتگویی جذاب با جف بیزوس موسس آمازون درباره شکل گیری آمازون، عبور از بحران دات کام، شکل گیری ایده های خلاقانه مانند آمازون و لایف استایل جف!

جفری پرستون بیزوس کارآفرین و سرمایه گذار و نیکوکار آمریکایی مؤسس بزرگترین شرکت خرده فروشی جهان است.

جف بیزوس با الهام از رودخانه بی پایان آمازون که جویبارهای زیادی ازش سرچشمه میگیرند اسم آمازون را برای سایتش انتخاب کرد. حقیقتاً این اسم برازنده سایت است. وب سایتی بی انتها با ده ها هزار شعبه از سراسر دنیا. شرکت آمازون در منزل ۲ خوابه جف بیزوس با کمترین امکانات ممکن راه اندازی شد.

بعد از طراحی اولیه وب سایت جف بیزوس از ۳۰۰ نفر از دوستان و آشنایانش خواست تا از کامپیوترهای شخصیشون این سایت رو مورد بررسی قرار بدهند. وقتی بررسی توسط دوستان انجام شد و جف مطمئن شد وب سایتش به درستی کار می کند، در جولای ۱۹۹۵ آمازون را به دنیا عرضه کرد و از دوستانش خواست تا آمازون را تبلیغ کنند. در عرض ۱ ماه آمازون آنقدر معتبر شد که به ۵۰ ایالت آمریکا و ۴۵ کشور خارجی کتاب فروخت و این فروش ها به جایی رسید که در سپتامبر ۹۵ فروش آمازون به هفته ای ۲۰٫۰۰۰ دلار رسید.

بیزوس روز به روز امکانات سایتش را بیشتر کرد و این امکانات باعث رشد سریع آمازون شد. در اینجا بود که بیزوس تصمیم گرفت به جای فروش فقط کتاب به فروش همه چیز در آمازون بپردازد . به همین خاطر در سال ۲۰۰۲ پوشاک به کالاهای فروشی آمازون اضافه شد. در سال ۲۰۰۳ انواع محصولات ورزشی شامل ۳۰۰۰ برند مختلف را در آمازون به فروش رساند.

در سال ۲۰۰۶ فروش سالانه آمازون به ۱۰ میلیارد دلار رسید و لقب بزرگترین فروشنده اینترنتی آمریکا را  از آن خودش کرد.

ایده های ناب جف بیزوس فقط به آمازون محدود نمیشود. این کارآفرین آمریکایی توانست با تلفیق علم کامپیوتر و تجربه فروش کتاب تکنولوژی کیندل رو به دنیا عرضه کند و با معرفی کیندل و عرضه کتاب های الکترونیکی در اواسط سال ۲۰۱۰ درآمد آمازون فقط از این طریق به ۲٫۳۸ میلیارد دلار رسید.

جف بیزوس در حال حاضر یکی از بزرگترین سرمایه دارهای دنیا به شمار می‌رود  که تمام سرمایه اش را از طریق خرده فروشی بین المللی آمازون بدست آورده. این سرمایه گذار آمریکایی به همراه همسرش فعالیت های بشر دوستانه زیادی هم در سراسر دنیا انجام دادند.

 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر