بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

جای خالی یک عرضه اولیه

تاکنون تحلیل‌هایی مبنی بر رسیدن شاخص تا مرز ۳۶۰ یا ۳۷۰ هزار واحد نیز صورت گرفته اما؛ ظاهرا امری دور از ذهن به نظر می رسد.
کد خبر : ۱۹۶۲۵۶

 

جای خالی یک عرضه اولیه /رسیدن شاخص به مرز ۳۷۰ هزار واحد غیر منطقی است

علی مولایی، مدیرعامل کارگزاری آریا نوین به بورس نیوز گفت: طبق پیش بینی‌های گذشته، اگر شاخصی که اکنون در سقف ۳۰۰ هزار واحدی قرار دارد، این سطح را حفظ و کف جدیدی روی آن ایجاد کند پایه‌ای برای حرکات بعدی بازار و موثر بر فضای روانی آن خواهد بود. 
 
 مرز ۳۷۰ هزار واحدی شاخص دور از انتظار است

وی ادامه داد: تاکنون تحلیل‌هایی مبنی بر رسیدن شاخص تا مرز ۳۶۰ یا ۳۷۰ هزار واحد نیز صورت گرفته اما؛ به نظر من امری دور از ذهن خواهد بود
این کارشناس بازار سرمایه رشد شاخص را تا ۳۲۰ یا ۳۳۰ هزار واحد پیش بینی و عنوان کرد: طی مدت اخیر شاهد حرکت افراد و نقدینگی به سمت بازار سرمایه بوده ایم و این‌ها نشان از توان حرکت به سمت بالاست.
 
حرکت نقدینگی از بانک به سمت بازار سرمایه

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین به گزارش‌های منتشر شده به نقدینگی جاری بانک‌ها اشاره داشت و گفت: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در بانک‌ها از سپرده‌های بلند مدت به سمت سپرده‌های کوتاه مدت در حرکت بوده است، این امر نشان از آمادگی پول برای خروج از سیستم بانکی دارد.
 
وی ادامه داد: از سویی دیگر بازار‌های موازی کاملا تحت کنترل دولت قرار دارند، بازار نیز جای رشد خوبی دارد و با جاری شدن حجم سرمایه و حرک ت مضاعف شاخص تا مرز بالای ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار واحدی، اور پرایس قطعا اتفاق خواهد افتاد. 
 
جای خالی یک عرضه اولیه /رسیدن شاخص به مرز ۳۷۰ هزار واحد غیر منطقی است
 
جای یک عرضه اولیه خوب خالی است
مولایی جای عرضه اولیه‌های خوب را در بازار خالی عنوان کرد و گفت: عرضه اولیه خوب می‌تواند عمقی مناسب به بازار بدهد؛ حمایت و همت شرکت بورس و فرابورس در ارائه یک عرضه اولیه خوب می‌تواند علاوه بر عمق بازار، از حرکت سهم‌ها به سمت قیمت‌های فوقِ اشباع و غیر منطقی جلوگیری کند. 

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در پایان اظهار داشت: برخی سهم‌ها با بازار‌های داخلی می‌توانند گزارش‌های شش ماهه بسیار خوبی نسبت به شش ماهه دوم سال ۹۷ ارائه دهند که به تثبیت بازار کمک خواهد کرد؛ در مجموع علی رغم نزول چند هزار واحدی شاخص، به بازار امیدوار هستم و جای چند عرضه اولیه خوب در بازار خالی است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل پتروشیمی اروند در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

کانال ورودی «اروند» به زیرتابلوهای حافظ

کارشناس بازار سرمایه درگفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

علامت سوال مقابل هدیه‌های کوچک «خصوصی‌سازی»

ارسال نظر