بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
فعال اقتصادی در حوزه پتروشیمی در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

باز شدن راه نفتی ایران

قطعاً به آمریکا در جهت لغو تحریم‌های ایران فشار زیادی وارد می‌شود و احتمال اینکه این جریان به نفع کشور تمام شود نیز وجود دارد اما؛ نمی‌توان شلوغ‌بازی‌های عربستان را نادیده گرفت.
کد خبر : ۱۹۶۴۰۸

باز شدن راه نفتی ایران/ بورس انرژی تنها واسطه نباشد

به گزارش بورس‌نیوز، هند‌ی‌ها درصدد اخذ رضایت از آمریکا برای لغو تحریم نفتی ایران هستند و این تلاش را مجدداً از سر گرفته‌اند.
باید اشاره داشت که چنین اقدامی در حالی صورت می‌گیرد که اختلال شبکه بازار‌های نفتی به‌وسیله حمله پهبادی یمن به تأسیسات نفتی عربستان بازار را با تلاطم همراه کرده است.
 
بااین‌حال هندی‌ها و مقامات دهلی‌نو مذاکرات تازه‌ای را با آمریکا در راستای اخذ مجوز واردات نفت از ایران را آغاز کرده‌اند.
این در حالی است که قبل از شدت یافتن تحریم‌های نفتی آمریکا، ایران ازجمله تأمین‌کنندگان نفت خام موردنیاز پالایشگاه‌های هند (به میزان ۱۰ درصد) بود.
 
 
باز شدن راه نفتی ایران/ بورس انرژی تنها واسطه نباشد

میزان علاقه به نفت ایران تشدید می‌شود

سید حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به شرایط سیاسی پیش‌آمده و مشکلات تأسیسات نفتی در عربستان، تمایل متقاضیان نفت از ایران را محتمل دانست و به بورس نیوز گفت: با این اتفاقات راه برای کشور ما بازخواهد شد و میزان علاقه به نفت ایران بالا خواهد رفت.
 
وی ادامه داد: قطعاً به امریکا در جهت لغو تحریم‌های ایران فشار زیادی وارد می‌شود و احتمال اینکه این جریان به نفع کشور تمام شود وجود دارد اما؛ نمی‌توان شلوغ‌بازی‌های عربستان را نادیده گرفت.

تأثیر مثبت بورس انرژی در ساماندهی فعالیت‌ها

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران عملکرد بورس انرژی در این حوزه را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: حضور بورس انرژی تمامی فعالیت‌ها را ساماندهی کرد، تلاطم بازار فرآورده‌ها و اینکه هرکدام به‌صورت جداجدا معامله می‌شد و از همه مهم‌تر چند قیمتی بودن باعث سردرگمی خریداران می‌شد.
 
وی افزود: یکپارچگی و شفافیت در بورس انرژی قطعاً تأثیر بسیار مثبتی خواهد داشت و امید می‌رود که باقدرت به فعالیت خود ادامه دهد.

بورس انرژی تنها به‌عنوان واسطه عمل نکند

حسینی افزود: اینکه بورس انرژی تنها به‌عنوان یک واسطه عمل کند کافی نیست. سازمان بورس اگر بر زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری داشته باشد، خریداران راحت‌تر با واسطه‌گری بورس وارد معاملات می‌شوند و دیگر نیازی به خریدوفروش‌های چندمرحله‌ای نخواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر