بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
نگاهی به سرمایه و طرح‌های توسعه‌ایی «بجهرم»؛

ورود به «بورس» و درب خروج به‌روی سهامداران بانکی

ممنوعیت بنگاه‌داری بانک‌ها باعث خواهد شد تا با ورود «بجهرم» به بازارسرمایه، بانک‌ها از ترکیب سهامداران این شرکت خارج شوند.
کد خبر : ۱۹۶۶۲۶

آغاز نشست معرفی «بجهرم ۱»

به گزارش بورس‌نیوز، نشست "یک دیدار ؛ یک عرضه" با موضوع معرفی شرکت «توسعه مولد نیروگاهی جهرم» هم‌اکنون در فرابورس ایران آغاز شد.

آغاز نشست معرفی «بجهرم»

عرضه اولیه شرکت مولد نیروگاهی جهرم بانماد «بجهرم» در روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۳۹۸/۰۷/۰۳ انجام می‌شود که هرکد ۲۴۰۰ سهم در قیمت ۱۹۰ تا ۱۹۹ تومان میتواند ثبت سفارش نماید.

بر همین اساس، اگر ۶۰۰ هزار کد در این عرضه‌اولیه شرکت نمایند سهامداران خریدار، مبلغی حدودا ۴۰۰ هزار تومان نقدینگی نیاز دارد.

پیمان کنعان شرکت مولد نیروگاهی جهرم در پاسخ به سوال بورس نیوز در خصوص آنکه با توجه به آنکه ترکیب سهامداران شما مملو از بانک‌ها بوده و باید بانک‌ها از بنگاه‌داری خارج شوند، اما آیا بانک‌ها قصد خروج از این شرکت را دارند، گفت: یکی از عوامل و دلایل قرارگیری این شرکت در لیست عرضه‌اولیه، استارت واگذاری جایگزینی حضور سرمایه‌گذاران جدید به‌جای سهامداران بانکی بوده و باید کم‌کم این سهم‌ها منتقل شوند و سهامداران بانکی از این شرکت خارج شوند.

نیروگاه تازه‌وارد مدار بورس را شارژ می‌کند!

به گزارش بورس‌نیوز، پیمان کنعان مدیر عامل شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم در این نشست خبری گفت: ۲۴ سال در صنعت برق فعالیت داشته‌ایم و این شرکت در تاریخ آبان‌ماه سال ۹۰ به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: موضوع فعالیت، طرح توسعه و احداث نیروگاه‌ها، خرید و فروش انرژی، صادرات و واردات برق و ساخت نیروگاه در خارج از کشور است.

نگاهی به ترکیب سهامداری شرکت

کنعان با اشاره به ترکیب سهامداری این شرکت اظهارکرد: عمده سهامداران شرکت در دستام بانک سپه با ۷۱.۲درصد، بانک تجارت با ۱۸.۹ درصد، گروه مالی ملت با ۹.۶ درصد و پست بانک با ۳ دهم درصد هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم تاکید کرد که سرمایه شرکت به ۲۴۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

طرح‌های پیشروی شرکت

وی درخصوص طرح‌های در دست اجرا این شرکت نیز اشاره داشت و اضافه کرد: ۲ واحد بخار در نیروگاه در سال های ۹۷، ۹۸ تکمیل شد و واحد سوم در سال ۹۹ راه‌اندازی می شود‌.

ظرفیت اسمی نیروگاه

کنعان با اشاره به میزان ظرفیت اسمی نیروگاه جهرم ، تصریح کرد: این نیروگاه ۱۲۸۴ مگاوات ظرفیت داشته و این در حالی است که ظرفیت نیروگاهی نصب شده کشور ۸۰ هزار مگاوات است؛ سهم نیروگاه جهرم از تولید کشور ۱.۶ است.

وی اضافه کرد: نیروگاه جهرم تا پایان سال ۹۷ بیش از ۲۴۱۸۷۲۴ مگاوات تولید برق را به نام خود ثبت کرد.

نیم‌نگاهی به آینده

مدیرعامل این شرکت عرضه‌اولیه‌ای عنوان کرد: با ورود سومین نیروگاه بخار ظرفیت تولید اسمی ما به ۱۴۴۴ مگاوات برق می رسد.

کنعان در خصوص صادرات برق نیز افزود: صادرات برق از کشور پیرو سیاست وزارت نیرو بوده اما آمادگی صادرات برق در کشور وجود دارد.

پساب جایگزین آب

وی در اینباره نیز گفت: برای تامین آب مورد نیاز نیروگاه از طرح استفاده از پساب و منابع داخلی استفاده شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم ظرفیت واحدهای گازی را ۱۵۹ مگاوات عنوان کرد.

عرضه‌های بورس‌انرژی

کنعان در خصوص معاملات در بورس‌انرژی نیز اشاره داشت و گفت: این بازار زمان اوج و افول خود را دارد؛ عمده زمان‌های حضور ما در بورس انرژی در سال ۹۶ بوده که فروش داشتیم اما در سال۹۷ وزارت تخصیص برای این مُهم نداد و طبیعتا فعالیت زیادی را در بورس تجربه‌ نکرده‌ایم اما در سال ۹۸ فعال تر خواهیم بود.

توجه

لازم به ذکر است که 

پیش بینی مبلغ مورد نیاز خرید «بجهرم» در صورت استقبال سهامداران

حداکثر مبلغ خرید:۴,۷۹۷,۶۸۳ ریال

درصورت استقبال ۵۵۰ تا ۷۰۰ هزارنفر : تعداد ۱۷۲۴ تا ۲۱۹۵ سهم به هر کد (حدود ۳۴۵ هزار تا ۴۳۹ هزار تومان)

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر