بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
توافقنامه همکاری در زمینه ارائه دانش فنی واحد تولید پلی اتیلن سنگین فی ما بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت پتروشیمی تبریز منعقد شد.
کد خبر : ۱۹۶۷۹۸
 
قرادادی که پلی اتیلن را از وابستگی می‌رهاند/عرضه محصولی کاملا ایرانی به اروپا 
 
سیاوش درفشی مدیرعامل پتروشیمی تبریز در همین رابطه به خبرنگار بورس نیوز گفت: اولین قرارداد طراحی بیسیک یا به اصطلاح استفاده از دانش فنی بومی ایرانی در جهت تولید پلی اتیلن بسته شد؛ این خبر خوبی است، زیرا روند تولید تا به امروز بعد از گذشت ۳۰ سال براساس دانش فنی خارجی پیش می‌رفت که البته مشکلات خاص خود را نیز دارد. تحریم از جمله مسائلی است که می‌تواند در این زمینه چالش‌هایی ایجاد کند.
 
دانش بومی حلال مشکلات خواهد بود
 
وی ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت دانش بومی، عاملی در جهت رهایی از این مشکلات است و زمان آن رسیده که کشور در تولید محصولاتی، چون پلی اتیلن وابستگی به غیر نداشته باشد و صاحب دانش شود. 
 
قرادادی که پلی اتیلن را از وابستگی می‌رهاند/عرضه محصولی کاملا ایرانی به اروپا 
 
بعد از گذشت سی سال زمان خودکفاییست
درفشی به سی سال فعالیت کارخانه‌ها در کشور اشاره داشت و گفت: با این سابقه، از نظر ملی نیز صحیح نیست که نیاز به لایسنس‌های خارجی وجود داشته باشد، بنابراین می‌توان گفت این افتخار بزرگ نصیب پتروشیمی تبریز شده است با استفاده از دانش فنی و بومی در کوتاه‌ترین زمان به اجرای این طرح بپردازد.
 
مدیرعامل پتروشیمی تبریز در خصوص وابستگی کشور بعد از اجرای این طرح عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد از تجهیزات این پروژه در داخل کشور ساخته می‌شود بنابراین وابستگی خارجی به حداقل می‌رسد، خروج ارز در کمترین حالت قرار می‌گیرد. 
 
وی افزود: ساخت کاتالیست‌ها نیز داخلی است و دیگر وابستگی به خارج وجود نخواهد داشت؛ نکته قابل توجه و مهم‌تر این است که محصولی که به اروپا عرضه می‌شود صد در صد ایرانی خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل پتروشیمی تبریز در گفتگو با بورس نیوز خبرداد:

بهره‌برداری و برنامه‌های استراتژی افزایش ظرفیت

مدیرعامل پتروشیمی تبریز در گفتگو با بورس نیوز خبرداد:

بهره‌برداری و برنامه‌های استراتژی افزایش ظرفیت

ارسال نظر