بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به ماری که در آستین پرورش داده شد و عادتی بد برای تابلو در ریزش‌های قرمز.
کد خبر : ۱۹۷۶۵۱

دلال‌ها در پی ساختمان جدید وزارت/ اهالی بازار به‌دنبال هم‌کوچه‌ای

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده آن فردی که نمی‌خواستند وزیرش کنند و، اما وزیر شد تا وزرایی از وزارت به مقام مشاوری نیفتند، این روز‌ها در بهارستان، کنار مستاجران ساختمان مجلس قدیم و حتی قلم‌نیوز‌ها درصدد تفکیک و زایش مجدد وزارت بازرگانی بود؛ وزارت بازرگانی با تناسب به نرخ دلار فعلی، دلالان ارز و وارداتچی‌ها اقدامی به دور از عقل و هوش برتر است.

اهالی بازار به‌دنبال هم‌کوچه‌ای
شاید تاریخ تولید و حتی جنسیت کودک متولد نشده را بتوان تعیین کرد، اما نمونه‌های بورسی این نوع اتفاقات را بخواهیم بنگریم، واقعا جای اشک‌ریختن دارد، زیرا از سختی مراحل اخذ پاسپورت واقعا می‌کاهد؛ در گزارش‌های قبلی گفته بودیم که شرکت متقاضی عرضه‌اولیه که فعلا دست نگاه داشته تا ساختمان بورس تهران تغییر پیدا کند تا آن موقع سروکله‌اش پیدا شود و بیاید بخاطر آنکه اولین باشد، اما اینکه مدیرانی که برنامه ورود به بازارسرمایه برای تامین مالی دارند، می‌روند با آقایان خاص جلسه برگزار می‌کنند؛ جالب است، حاج محمود و امیر قصه ما گویا تنها "خوان" نخست این ماجرا هستند و سپس باید شرکت‌های متقاضی در جلسات پذیرش گیر کنند.

ترسی که از شاخص، ریخت
پس از آنکه شاخص برای نخستین‌بار از قله ۳۰۰ هزارپایی فراتر رفت، ترس ریزش و سقوط بازار نیز در دل سهامداران نشست که چه زمانی بازار رنگ اصلاح را به خود می‌بیند، اما دیری نپایید که بازار یک ریزش چند هزار واحدی را تجربه کرد و از آن روز بحث اصلاح، نوسان، حباب و ... گریبانگیر اهالی بازارسرمایه شده، اما با ریزش امروز می‌توان این پیش‌بینی را کرد که از لحاظ روانی بازار عادت به ریزش ۷ هزار واحدی و حتی بالاتر شده و سهامداران جدیدالورود باید با وسواس بیشتری گام‌های خود را برای سرمایه‌گذاری برداشته تا خدایی ناکرده سرمایه آن‌ها در حوض‌های بورس، قرمز نشود.

«توزیع» توزیع کننده
طی هفته آینده یکی از شرکت‌های توزیع‌کننده زیرمجموعه شرکت‌های دارویی گام در بازارسرمایه خواهد گذاشت و حدود ۶۰ میلیون سهم قابل عرضه را به بازار تعارف خواهد زد.

بخشش عطای بازار سرمایه به لقای آن

گویا یکی از مدیران اسبق ملاصدرا بعد از آنکه نتوانسته مجوز تاسیس تامین سرمایه را اخذ کند و حمایت همکاران قدیمی اش هم جواب نداده، عطای فعالیت در ایران را به لقای آن بخشیده و بار سفر بسته و شاید به رسم دیگر همکاران، عازم آن ور آب شود.

از آن طرف هم شنیده شده یکی از هم پیشکسوتان بازار سرمایه که چند سالی است به تدریس مشغول شده، در یک ماه اخیر موازی با این یار در آستانه سفر حرکت کرده و قائم مقام او در پست فعلی شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
با توجه به افزایش روز افزون کدهای معاملاتی سازمان تمهیداتی بیاندیشد تا بجای عرضه 10% در روز عرضه 20% از سهام شرکتهای با سرمایه کمتر از 100 میلیارد را در دستور کار قرار دهد. دتوزیع حداکثر به هر کد 80 سهم میرسد که جای خجالت دارد نه افتخار..!!