بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
ریسک‌های بالقوه این شرکت در سال جاری بررسی شد؛

«قاسم» و چالشی به نام جریان وجوه نقد

شرکت قاسم ایران با انتشار گزارش ۶ماهه حسابرسی نشده سال مالی ۱۳۹۸، خبر از تحقق درآمدی بیش از ۱۲.۵۴۰ میلیارد ریالی و شناسایی سود خالصی ۵۶۶ میلیارد ریالی داد.
کد خبر : ۱۹۸۰۸۴

تحقق درآمدی بیش از ۱۲.۵۴۰ میلیارد ریالی «قاسم»

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، ساعاتی قبل شرکت قاسم ایران با انتشار گزارش ۶ ماهه حسابرسی نشده سال مالی ۱۳۹۸، خبر از تحقق درآمدی بیش از ۱۲.۵۴۰ میلیارد ریالی و شناسایی سود خالصی ۵۶۶ میلیارد ریالی داد.

از نکات با اهمیت در گزارش منتشر شده این شرکت می‌توان به افزایش بیش از ۸۱ درصدی درآمد‌ها و همچنین رشد ۲درصدی حاشیه سود ناخالص با توجه به درآمد‌های بالای شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره داشت که از اصلی‌ترین دلایل تعدیل مثبت با اهمیت سودآوری است.

تحقق درآمدی بیش از ۱۲.۵۴۰ میلیارد ریالی «قاسم»

افزایش بیش از ۳۴۷ میلیارد ریالی هزینه‌های فروش عمومی اداری، کاهش در حدود ۹۰ میلیارد ریالی هزینه‌های مالی و افزایش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریالی سایر درآمد‌ها و هزینه‌های غیر عملیاتی از دیگر نکات قابل تامل و تاثیر‌گذار در گزارش ۶ ماهه حسابرسی نشده این شرکت محسوب می‌شود.

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی ۶ ماهه این شرکت کاهش چشمگیر جریانات نقد عملیاتی ورودی در ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده که از ریسک‌های بالقوه این شرکت در ادامه سال جاری به شمار می‌رود.

در مجموع شرکت قاسم ایران در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ موفق به شناسایی ۵۶۵ میلیارد سود خالص (به ازای هر سهم ۹۴۳ ریال) شده که با توجه به قیمت ۵۸.۰۰۰ ریالی این روز‌های سهم نمی‌توان رشد دیگری را برای قیمت این سهم متصور بود.

تحقق درآمدی بیش از ۱۲.۵۴۰ میلیارد ریالی «قاسم»

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد۴۶۲درصدی سودسازی و نکته ظریف برای سهامداران؛

عدم تکرار سودسازی "قاسم" را فراموش نکنید!

جریان نقد کدام شرکت‌ها در مدار مثبت است؛

صندوق‌های پرپول «سامان» و «وپارس»

ارسال نظر